۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 728771

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: از بیستم تا آخر آبان ماه، ۷۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن محدودیتهای کرونایی پلمب شدند.

۷۵ صنف متخلف در مشهد پلمب شدند

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری افزود: در این مدت ۳۳ هزار و ۷۹۰ فقره بازرسی در قالب گشت مشترک با ۱۰ دستگاه نظارتی در شهر مشهد انجام شد که منجر به صدور هزار و ۶۰۸ اخطار کتبی و تنظیم ۳۰۶ فرم جریمه شد.

وی ادامه داد: از امروز براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار در شهرهای دارای وضعیت قرمز از نظر شیوع این ویروس ممنوع است که در این راستا در شهر مشهد به جز واحدهای عرضه مایحتاج ضروری مردم و واحدهای خدماتی در بخشهای مختلف، باقی صنوف مجاز به فعالیت نیستند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: نانوایی‌ها، سوپرمارکتها، فروشندگان میوه و سبزی، مواد پروتئینی، تجهیزات پزشکی، لوازم بهداشتی و شوینده، عینک سازان، فروشندگان گیاهان دارویی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، همچنین واحدهای خدماتی شامل خشکشویی‌ها، واحدهای تعمیر خودرو، الکترومکانیک و تلفن همراه، فروشندگان لوازم خانگی، رایانه، مصالح ساختمانی، لوله و پروفیل، شوفاژ و تهویه، لوله بازکنی و قفل و کلیدسازی، آهنگران و صنوفی که در بخش ارایه خدمات و تعمیرات هستند، مجاز به فعالیت بدون محدودیت می‌باشند.

وی افزود: فروشندگان لوازم آرایشی، خرازی‌ها، فروشندگان کتاب و لوازم تحریر، فرش و موکت، بستنی و فالوده، پوشاک و فروش فیلم و عکس، مبل و صندلی، دوچرخه و موتورسیکلت، تایپ و تکثیر، مشاورین املاک و فروشندگانی از این دست که جزو مشاغل گروه ۲ و سه محسوب می‌شوند، ممنوعیت فعالیت دارند و اگر این واحدها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز مستقر باشند، فعالیت آنها همچنان ممنوع است.

دلداری ادامه داد: در این مدت رستوران‌ها، پیتزافروشی‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، آبمیوه فروشی‌ها باید به صورت بیرون بر فعالیت داشته باشند و فعالیت پاساژها و مجتمع‌های تجاری ممنوع است.

وی گفت: بخش حمل و نقل درون شهری از قبیل آژانس‌ها، چاپخانه‌ها، فروشندگان جراید، ارایه دهندگان کرایه فیلم و کافی نت‌ها مجاز به فعالیت هستند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا هر دو هفته یکبار وضعیت شهرها را از نظر میزان شیوع بیماری کووید ۱۹ بررسی و آنها را در دسته‌های سیاه، قرمز، نارنجی، زرد و سفید قرار می‌دهد که هم اینک براساس این تقسیم بندی مشهد در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی ادامه داد: پس از پایان ممنوعیت دو هفته‌ای در صورتی که ارزیابی این ستاد مبنی بر خارج شدن مشهد از لیست شهرهای قرمز و قرار گرفتن در وضعیت نارنجی باشد، ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه ۲ برداشته می‌شود و در صورت ادامه این روند و قرار گرفتن در وضعیت زرد، ممنوعیت مشاغل گروه سه نیز حذف می‌شود و با قرار گرفتن در وضعیت سفید، فعالیت مشاغل گروه چهار نیز مجاز خواهد شد. 

دلداری گفت: صنوفی که در دو هفته آتی مجاز به فعالیت هستند باید پروتکلهای بهداشتی را به طور کامل رعایت کرده و در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام و کد "کی.یو.آر" را گرفته باشند و در صورت عدم رعایت این موارد از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.