سرور هادیان‌: همزمان با ۲۰ نوامبر روز جهانی کودک، موسسه خیریه گلستان علی (ع )،جشن اینستاگرامی گلستان شادی را با حضور هنرمندان عرصه کودک و نوجوان برگزار کرد .

جشن "گلستان شادی" برای کودکان در گلستان علی( ع)

به گزارش قدس آنلاین مدیر عامل موسسه خیریه گلستان علی (ع) در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب می گوید :روز جهانی کودک را هرسال با توجه به حوزه فعالیت و اهمیت کارمان به نوعی یادآور و پاس می داریم . امسال نیز علی رغم شرایط کرونا و سردی هوا بازهم ترجیح دادیم برای کودکانی که دراین شرایط قرار دارند بازهم از این طریق یادآورشویم که یادشان هستیم .
سید حمید رضازاده می افزاید : از این رو باتوجه به این که هنرمندان همیشه در این موضوعات پیش گام بوده اند و با حضور گرمشان و علاقه ای که به جامعه هدف مان دارند، آن هارادعوت کردیم.
وی خاطر نشان می سازد :مدعوین ما آقایان محمد مسلمی ،نصرالله رادش،مهردادنظام آبادی و خانم ها مریم سعادت وآزاده آل ایوب بودندکه سال ها در عرصه کودک و نوجوان کارهای بنامی را انجام داده اند .
وی با اشاره به این نکته که نگران بچه های زیادی هستیم که در این شرایط نه دسترسی به دیدن این گونه برنامه ها دارند و نه شرایط شادمانی بر ایشان مهیاست،اظهار می دارد : اما ناامید نیستیم ودر حد بضاعت خودمان هرچند تاثیری اندک در جهت شادمانی آن ها داشته باشیم ،از هیچ تلاشی فرو گذارنخواهیم بود.
حال خوب در کنار بچه ها
در ادامه بازیگرو کارگردان کارهای کودک و عروسکی سینما و تئاتر و تلویزیون کشورمان در باره وضعیت کودکان و نوجوانان در وضعیت فعلی کرونا به خبرنگار می گوید : به هرحال این روزها شرایط خاصی را نه تنها کودکان بلکه همه مردم کشورمان بدلیل شیوع بیماری کرونا با آن دست به گریبان هستند.
مریم سعادت می افزاید : اما کودکان، قشری از جامعه هستند که نسبت به سایر اقشار گروه جامعه، نیاز به توجه ویژه ای دارند .
این مدرس دانشگاه که بیشتر با سریال" زی زی گولو" محبوب کودکان و خانوادهها شد،تصریح می کند : در بازدید از موسسه خیریه گلستان علی( ع )بیشتر از هرچیز از تفکر و اندیشه ای که برای بچه های تحت پوشش این مجموعه وجوددارد ،خوشحال شدم . 
وی تاکید می کند :به اعتقادمن این بیانگر آن است که می توان با مدیریت صحیح در هر شرایط مراقب کودکان بود.
وی با اشاره به این که مادر است و دادای دو فرزند پسر است ،بیان می دارد : من تمام عمرم بیشتر کار کودک انجام داده ام و روحیه خودم کودک مانده است و صبر آدم بزرگ هارا هنوز ندارم .برای من همیشه این نکته در اولویت قرارداردکه بچه ها حالشان خوب باشد و امروز در کنار این بچه ها که امیدوارو با انگیزه اند حال من نیز بهتر شد.
این هنرمند در ادامه توضیح می دهد : به نظر من هنرمندان می توانند در ایجاد حال خوب کودکان موثر باشند و هرکدام ما که می توانیم این کاررا انجام دهیم بالطبع ،دریغ نخواهیم داشت و من بنوبه خودم برای پروژه استعداد یابی هر کمکی بتوانم برای بچه های این مجموعه حضور خواهم داشت .
کاربرای بچه ها ،سعادت می خواهد
محمد مسلمی که بیش از سه دهه به عنوان نویسنده و کارگردان و بازیگر عرصه کودک مشغول به کار است و بیشتر با برنامه کودک فیتیله ایها اورا می شناسیم نیز می گوید : سال ۶۴ وارد مدرسه هنر و ادبیات صداو سیما شدم و در آموزش فیلم باغ فردوس و کلاس های استاد سمندریان دوره های بازیگری را گذراندم و در جا حاضر دردانشگاه، بازیگری تدریس می کنم و در صداو سیما نیز به عنوان نویسنده و کارگردان و بازیگر کودک و نوجوان ۳۰ سال است که در کار کودک و نوجوان هستم .
وی تصریح می کند :یکی از کارهای من مسوولیت اجتماعی است و در مراکز بهزیستی و بیمارستان ها و...سعی کرده ام حضور داشته باشم.
وی که سفیر چندین خیریه و بیماری های خاص و ...است ،بیان می دارد :در یکی از اجراها ۱۰سال پیش با بچه های گلستان علی (ع) در مشهد آشنا شدم و خوشحالم که به عنوان سفیر در گلستان علی (ع) در شهر امام مهربانی ها حضور داشته باشم. 
وی تاکید می کند : به اعتقاد من بچه ها انرژی مثبت دارند و کنار آن ها و برای آن ها کار کردن سعادت می خواهد ،چه برسد برای بچه هایی کار کنی که بی سرپرست هستند . وقتی آن ها به ما لبخند می زنند با آن ها شاد می شوم و شادی و لبخند برروی لبان کودکان برایم ارزش خاصی دارد.
او با بیان این که من هرزمان به مشهد می آیم به خوابگاه بچه ها بی سرپرست و بد سرپرست می روم تابا آن ها بازی کنم ، توضیح می دهد: با آن ها شعر می خوانم،بازی می کنم وآن ها مرا به نام عمو فیتیله ای می شناسند و خوشحالم سفیر این عزیزان باشم.
من پدرم ویک پسر دانشجو و یک دختر ۱۰ ساله دارم .
کشف و پرورش استعدادها
نصرالله رادش ، یکی دیگر از بازیگران تلویزیون و سینماستکه در روز جهانی کودک در شهرمان حضور یافته است ،نیز می گوید : در روز جهانی کودک و هرروز آرزویم برای کودکان سرزمینم سلامتی و آرامش و بهترین هارا خواهانم .
اورا که بیشتر در گذشته با سریال ساعت خوش کار مهران مدیری می شناسیم ،می افزاید : از طریق عمو فیتیله ای ها با بچه های موسسه خیریه گلستان علی(ع) ا آشنا شدم .
وی توضیح می دهد: من علاوه بربازیگری در نقاشی و حجم سازی هم مشغول فعالیت هستم و در بازدید از بچه ها احساس خوبی داشتم و دلم می خواهد کرونا بزودی از جهان رخت ببندد تا بنوبه خودم بتوانم در دیدار با بچه ها آن هارا درآغوش بگیرم ،با آن ها بازی کنم ونقاشی بکشم .
رادش با اشاره به این که ،خوشبختانه در این سفر دریافتم موسسه بزرگترین مجموعه ای را در حال ساخت است که این پروژه در خاورمیانه بی نظیر است و توسط خیرانی برنامه ریزی و اهدافی بلند مرتبه چون کشف استعداد های کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در تمام ایران را دارد،بیان می دارد : از برنامه های این پروژه بی نظیر بعد از شناسایی استعدادهای بجه های بی سرپرست و یا بد سرپرست در سراسر ایران ، شکوفایی و پرورش استعدادهای آن هاو پرورش شان با بهترین امکانات خواهد بود که به اعتقاد من این کار زیبا بهترین اتفاق برای کودکان سرزمینم می باشد .
وی خاطر نشان می سازد : من خودم پدر یک پسر ۲۲ ساله هستم و خوشحالم به نوبه خودم در جهت حمایت کودکان سرزمینم هر تلاشی که می توانم انجام بدهم .این بازیگر تلویزیون و سینمای کشورمان توضیح می دهد : امروز در کنار بچه های متولد آذر ماهی این مجموعه تولدم را باهم جشن گرفتیم و کیک خوردیم ،کادو هایمان را باز کردیم،بطور قطع این تولد همیشه در ذهنم خواهد ماند .

جهانی بیندیشیم،منطقه ای عمل کنیم
مهرداد نظام آبادی، یکی دیگر از مهمان هایست که درشهرمان برای جشن گلستان شادی حضور یافته است و در معرفی خودش تاکید دارد: ۲۷ ساله معلم هستم ۱۰ سال دبستان تدریس کردم و مربی پرورشی بودم و ۱۷ هم در پیش دبستانی حضور دارم . شاگردهای من ۲ تا ۶سال هستند. 
او که کار تلویزیونی در عرصه کودک و نوجوان بسیاری در کارنامه هنری خویش دارد ،با کارهای تصویری من ،زبان چه و چرا ؟و کارکتر آقا سلیمان در شبکه یک و همچنین دوسالی مجری برنامه فیتیله ها را برعهده داشته است که بچه ها اورا به عنوان عمو مهرداد می شناسند،
ودر ادامه تصریح می کند : 
سال هاست با گلستان علی (ع) آشنا هستم و پس از مدت ها دیداری دوباره از مراکز و بچه ها برایم خوشایند بود .
وی با اشاره به این نکته که با تیمی آشنا شدم که نگاه و افق دید گسترده و مدیریتی درستی به بچه ها دارند،اعلام می کند : به اعتقاد من افراد تحصیل کردهو متخصصی که عالم و عاشق هستند،رمز موفقیت یک مجموعه خوب می تواند باشد .
این مجری کودک صدا و سیمای کشورمان عنوان می کند : 
من پدرم ۳ فرزند همخون و ۳۰ میلیون فرزند دراقصی نقاط کشور م دارم .برای بچه های میهنم آرزوی سلامتی وموفقیت دارم .
او بیان می دارد : جهانی بیندیشیم و منطقه ای عمل کنیم .بسته عمل نکنیم .فرزندان ما ،مال و دارایی ما نیستند و نباید مدام برایشان تصمیم بگیریم. اجازه بدهیم ، بچه هایمان با دید انسانی ،عشق و آزاد اندیش بودن را بیاموزند و سپس خودشان تجربه کنند .
رقم زدن خاطره ای خوش
آزاده آل ایوب که به عنوان خاله نرگس بچه ها اورا می شناسند ،نیز می گوید :بچه ها مرا از سال ۸۱با برنامه رنگین کمان می شناسند و همچنین برنامه هایی که به صورت زنده از شبکه ۵ و شبکه جهانی هدهد که برنامه نقاشی است و بچه ها نقاشی هایشان رابرایمان می فرستند ،با کودکان مرتبطم.
وی می افزاید :خوشحالم که برای بچه ها کار می کنم .دنیای کودک دنیایی است که پس از ورود به آن دیگر نتوانستم رهایش کنم.
این مجری صدا و سیما تاکید می کند :با بچه های گلستان علی (ع ) بتازگی آشنا شدم و این مرکز جایی است که آدم در آن جاحس خوبی دارد. من هربار که به زیارت امام رضا (ع )که می آیم حال و هوایم عوض می شود و آرامش پیدا می کنم و همان امام رضا (ع )از ما می خواهد که ازبچه های یتیم هم مراقبت کنیم .
وی توضیح می دهد: اگر من و امثال من تکالیف شرعی مان را انجام می دهیم و ادارات به امام رضا(ع )داریم ،همه اش برای اینست که دست کسی را بگیریم و کاری برای او انجام دهیم .پس خدا لطف کرده که همزمان با ولادت شاه عبدالعظیم در کنار بچه های بی سرپرست و بد سرپرست در مشهد ودر مجموعه گلستان علی( ع )بودم و تلاش کردم خاطره ای خوش برایشان رقم بزنم .
روزهای کودک
حالا می دانم هرروز برای کودکان شهر مان می تواند روز کودک باشد . هر روزی که بی تفاوت ازکنار نگاه های معصوم آن ها نگذریم، هرزمان که در هرجایگاه مسئولیتی که داریم ،گامی برای بهتر شدن دنیای کودکانه آن ها برداریم ، هرزمان که دست هاو نگاه های دوست داشتنی کودکان از بی مهری نلرزد ،آن روز بی شک بهترین روز کودکان سرزمین مان خواهد بود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.