معاون فرهنگی اداره ‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: براساس نظر متخصصان بهداشت، تجمع و دورهمی‌ها باعث افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا شده است لذا همگان به حکم عقل و شرع وظیفه داریم نظر و دستورات آنها را رعایت کنیم.

رعایت نظر متخصصان بهداشت حکم شرع و عقل است

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام مرتضی همتی‌فر افزود: بر این اساس همه مکلف هستند با پیروی از شرع و عقل و به حکم تخصصی متولیان امور بهداشتی و درمانی از هرگونه اقدام و رفتاری که باعث شیوع ویروس منحوس کرونا می‌شود پرهیز کنند.  

وی ادامه داد: همچنین در آموزه‌های دینی هیچگونه تعارضی میان دین و عقل وجود ندارد زیرا وقتی عقل به مطلبی حکم کند شرع هم آن را تایید می‌کند بطوری که بارها در آیات قرآن مجید و همچنین روایات معصومان (ع) انجام هرگونه عملی که باعث ضرر انسان می‌شود نهی شده است.

معاون اداره ‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: "قاعده دفع ضرر محتمل" نیز تاکید می‌کند که اگر احساس کردید حضور در مکان یا مصرف غذایی ضرر دارد نباید در آن مکان حضور یافته یا آن غذا را مصرف کرد.

وی افزود: قرآن کریم حفظ جان حتی یک نفر از افراد جامعه را برابر با حفظ جان تمام انسانها می‌داند. این بیان نشانگر اهمیت و ارزشی است که دین مبین اسلام برای حفظ جان انسان قائل است.  

حجت‌الاسلام همتی‌فر ادامه داد: بیشتر مراجع تقلید هم می‌فرمایند، قانونی که در نظام جمهوری اسلامی ایران وضع شود اجرای آن بر افراد مکلف و مقلدان واجب است و باید از آن تبعیت کنند.

وی گفت: اگر فردی ناقل ویروس کرونا باشد و بواسطه او یک نفر از دست برود در برابر این واقعه مسوول است. در این شرایط همه موظف هستیم دستورالعملهای پیشگیرانه مقابله با شیوع ویروس کرونا را رعایت کنیم.  

معاون فرهنگی اداره ‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: به روحانیون تاکید کردیم شرایط کنونی و خاص بهداشتی را برای مخاطبان خود روشن و گوشزد کنند. همچنین هیات‌های عزاداری و مداحان معروف را تشویق کردیم که در ساعات مشخصی دعا و تضرع در فضای مجازی داشته باشند و آنها دعای هفتم صحیفه سجادیه و توسل و دعا را شروع کرده‌اند که مورد استقبال هم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باید دست به دست هم بدهیم تا این ویروس زودتر ریشه کن شود و بیماران گرفتار این ویروس نیز هر چه زودتر بهبود یابند.  

سومین مرحله اوج‌گیری ویروس کرونا در خراسان رضوی همزمان با سرمای بی‌سابقه پاییزی تا حدی در این استان پیش رفته که ‌اینک ۱۷ شهرستان از مجموع ۳۲ شهرستان آن با وضعیت قرمز مواجه است و ۱۵ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.  

محدودیتهای رفت و آمد مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز با هدف مقابله با شیوع این ویروس از اول آذر ماه به مدت دو هفته در سراسر کشور اعمال می شود.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۴۱ هزار و ۳۰۸ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۳۱ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۴ هزار و ۳۲۷ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۵۹۶ هزار و ۱۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.