معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه «کم‌کم به شب یلدا نزدیک می‌شویم»، گفت: دورهم جمع شدن شب یلدای امسال، ممکن است زمستان سخت و بدی را به جای بگذارد.

دورهمی‌ها در شب یلدا، زمستان سختی را رقم می‌زند

به گزارش قدس آنلاین،  مهدی قلیان با اشاره به اینکه «کرونا مسئله‌ای جدی است»، تاکید کرد: ما هیچ روند کاهشی در شیوع ویروس کرونا در استان نداریم. روند شیوع و ابتلا افزایشی است. تمامی شهرستان‌های استان خراسان رضوی از نظر شیوع ویروس قرمز و یا نارنجی هستند.

وی ادامه داد: طبق تقسیم‌بندی جدید ما شهر زردی در استان نداریم. در محدودیت‌هایی که از اول آذرماه قرار است انجام شود، انجام پروتکل‌های بهداشتی و  دستورالعمل‌ها الزامی و برگزاری مراسم‌های عروسی و تعزیه  در همه شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است. ترددها از جمله خارج از شهر رفتن نیز از اول آذرماه ممنوع است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه «از مردم و همشهریان خواهش می‌کنم این مسئله را جدی بگیرند»، خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا دارم رفت‌وآمدهای خانوادگی را کم‌تر کنند. کم کم به شب یلدا نزدیک می‌شویم. دورهم جمع شدن شب یلدا امسال، ممکن است زمستان سخت و بدی را به جای بگذارد.

قلیان بیان کرد: همانند سیزده به در امسال که مردم یک روز به یاد ماندنی را برجای گذاشتند، از آنان خواهش می‌کنم که شب یلدا را نیز همانند سیزده به در با شرایط کرونایی این ایام فعلی، سپری کرده و  از دورهمی در این شب پرهیز کنند.

وی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پاک کردن گل‌زعفران، اظهار کرد: دستورالعمل بهداشتی درخصوص برداشت و پاک کردن گل زعفران به صورت کتابچه توسط جهادکشاورزی آماده شد. این دستورالعمل برای کشاورزان ارسال شد تا نحوه کار کردن در زمان شیوع ویروس کرونا چطور و چگونه صورت گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.