استاندار خراسان رضوی گفت: مشارکت و مسوولیت‌پذیری آحاد مردم لازمه اصلی اعمال محدودیت‌های پویا است.

 مشارکت مردم لازمه اعمال محدودیتهای پویاست

به گزارش قدس آنلاین،  محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این استان با تبریک فرارسیدن هفته بسیج مستضعفان افزود: طرح "اعمال محدودیت‌های پویا" مدت ۲ هفته ادامه دارد و برای اجرای این طرح جلسات متعدد در ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شده است.
وی با بیان اینکه تلاش همه ما، دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی استان تبعیت از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است، ادامه داد: اجرای این طرح محدودیت‌های گسترده‌ای ایجاد می‌کند، لذا بر این اساس فرمانداران استان باید تمام توان و ظرفیت خود را برای اجرای این طرح به کار گیرند تا رصد و پایش خوبی در استان داشته باشیم.
استاندار خراسان رضوی گفت: توجیه و اقناع سازی مردم در حوزه مقابله با کرونا، حول محور این طرح باید در دستور کار باشد.
وی افزود: بر اساس جمع بندی ستاد ملی مقابله با کرونا، بیش از ۵۱ درصد ابتلاهای اخیر به کرونا در کشور ناشی از شب‌نشینی‌ و دورهمی‌ها است، لذا کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد استانی باید فعال‌تر باشد و از ظرفیت همه رسانه‌های استان اعم از رسانه ملی، فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب استفاده شود.
معتمدیان با تاکید بر اینکه باید برای آگاه‌سازی مردم و مقابله با کرونا، موج تبلیغات و اطلاع‌رسانی در استان شکل بگیرد ادامه داد: اطلاع‌رسانی‌ها باید به صورت دقیق، به موقع و شفاف در اختیار مردم قرار گیرد، بر این اساس رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان سخنگوی ستاد استانی منصوب شده و باید هماهنگی ویژه‌ای با سایر روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان داشته باشد.
وی بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اجرای طرح جدید محدودیت‌ها در استان تاکید کرد و گفت: خیران، بسیج، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، هلال احمر، سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی همانگونه که در طرح‌های همگانی مقابله با کرونا به نحو شایسته‌ عمل کردند و خوش درخشیدند، در اجرای این طرح نیز پای کار بیایند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فضای آموزش غیرحضوری افزود: در کنار برنامه‌هایی که صدا و سیما، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش دارد ظرفیت‌ فضای مجازی باید تقویت شود تا آموزش‌ها در ایام محدودیت‌ها دنبال و تقویت شود.
وی با بیان اینکه به دلیل اجرای محدودیت‌ها بخشی از مردم و اصناف متضرر می‌شوند، ادامه داد: تصمیمی که در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شد این بود که به حدود ۳۰ میلیون نفر ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به هر نفر به مدت چهار ماه کمک بلاعوض پرداخت شود و همچنین وام یک میلیون تومانی قرص الحسنه به متقاضیان پرداخت گردد تا بخشی از این مشکلات و فشارها کاسته شود.
معتمدیان گفت: رسیدگی و کمک به افراد آسیب‌پذیر در دستور کار کمیته امور اقتصادی، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی ستاد مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی قرار گیرد.
وی با اشاره به جزئیات طرح اعمال محدودیت‌های پویا در استان افزود: افزایش نظارت بر اجرا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آزمایش‌های گسترده و هدفمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند از برنامه‌های راهبردی ستاد ملی مقابله با کرونا است.
 استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تقویت فرایند درمان سرپایی، نظارت بیشتر بر درمان و بستری از ماموریت‌ها و اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است ادامه داد: از کمیته علمی ستاد استانی انتظار داریم با ارائه برآورد وضعیت و راهکارهای علمی، در مورد وضعیت بیماری در استان به فرآیند مدیریت و مهار بیماری کمک کند.
وی گفت: جلسات ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور اعضای اصلی ستاد به صورت مستمر و منظم تشکیل خواهد شد و کمیته‌های چهارگانه نیز در طول هفته تشکیل و پس از طرح مباحث کارشناسی موضوعات در ستاد استانی ارائه خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.