قدس آنلاین- با ورود سامانه بارشی جدید به کشور قالب استان‌های کشور با بارش‌های رگباری و هم‌چنین بارش برف همراه بودند که این پدیده موجب شادمانی بسیاری از هم‌وطنان به‌ویژه کشاورزان شد.

برف و باران کشور را فراگرفت؛ تداوم بارش‌ها تا پایان هفته

قدس آنلاین-گروه استان ها: بارش های پائیزی هر چند طراوت و شادمانی به طبیعت بخشیده است اما در برخی استان‌ها نیز با مشکلاتی هم چون آب‌گرفتگی معابر، ریزش کوه و انسداد راه‌های ارتباطی و لغزندگی جاده‌ها همراه بوده است.

انسداد راه ارتباطی ۲۲ روستا در کوهرنگ

در همین حال  فرماندار کوهرنگ از بسته شدن راه ارتباطی ۲۲ روستا در این شهرستان در پی بارش‌ شدید برف و باران خبر داد و گفت: امدادگران به ۳۰ خودروی گرفتار در محورهای مواصلاتی امدادرسانی کردند.

مرتضی زمان‌بر از بارش شدید باران و برف در شهرستان کوهرنگ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: در پی این بارش‌ها راه ارتباطی ۲۲ روستا در این شهرستان قطع شد.

ریزش کوه در جاده‌های مازندران

رئیس پلیس‌راه مازندران  نیز بابیان اینکه سطح راه‌های مواصلاتی استان به علت بارش برف و باران، لغزنده و احتمال ریزش سنگ زیاد است اعلام کرد: در جاده‌های کوهستانی نیز شبانه‌روز گذشته شاهد ریزش سنگ و کوه بودیم به‌طوری‌که در کندوان از ساعت یک و نیم بامداد تا شش و نیم صبح امروز جاده مسدود شده بود که با تلاش راهداران این محور بازگشایی شد.

سرهنگ علیرضا قدمی بابیان اینکه ترافیک هم‌اکنون در همه راه‌های مواصلاتی استان عادی و روان است، گفت: بارش برف در ارتفاعات و باران در پایین‌دست، سبب لغزنده شدن جاده‌ها شده است.

باران و برف میهمان قمی‌ها

بارش رحمت الهی از دیروز تا امروز حال و هوای شهر قم را با طراوت کرده است.

گفتنی است بارش باران پائیزی در قم از دیروز تا به امروز ۵ میلی‌متر بوده که حال و هوای شهر قم و مردم و کشاورزان را در بخش‌های مختلف استان بسیار با طراوت و دل‌نشین کرده است.
هم‌چنین بارش در ارتفاعات بخش خلجستان (فوجرد) و بخش  کهک (وسف) به شکل برف بوده است.

بارش‌ها ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد : روز یکشنبه دوم آذر با حرکت این سامانه به سمت شرق از سمت غرب و شمال غرب کشور بارش‌ها به‌تدریج کاهش می‌یابد و عمده فعالیت سامانه بارشی در سواحل خزر، شمال شرق کشور، شرق کشور، مرکز کشور، برخی مناطق جنوب غرب، جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی زاگرس خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: فردا شدت بارش‌ها در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، اصفهان، یزد کرمان و خراسان جنوبی خواهد بود.

وی گفت: روز دوشنبه سوم آذر فعالیت سامانه بارشی در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد بود همچنین در این روز با عبور موجود دیگر از نوار شمالی کشور به‌تدریج در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل خزر همچنین خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در ارتفاعات و مناطق سردسیر پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: روز سه‌شنبه سوم آذر در ارتفاعات البرز مرکزی، هرمزگان و برخی مناطق سیستان و بلوچستان بارش پراکنده داریم و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به‌صورت برف است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از چهارشنبه پنجم آذر سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود که به‌تدریج تا پایان هفته نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: در مناطقی که ذکر شد بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب و سیلاب، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و در ارتفاعات و شمال شرق بارش برف و در مناطق جنوبی گاهی رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ محتمل است که توصیه می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لایروبی رودخانه و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و راه‌آب‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات در دستور کار باشد.

ضیائیان تصریح کرد: دریای خزر در سه روز آینده مواج است همچنین خلیج‌فارس امروز و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.