گیلان -رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: کسانی که مبادرت به شکار و فروش جانوران وحشی می‌کنند و حتی آنهایی که خریدار هستند، خود را مصون از عواقب قانونی آن ندانند.

هشدار به شکارچیان و خریداران حیوانات وحشی در سیاهکل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ،لطیف جواهردشتی گفت: شهرستان سیاهکل مانند بسیاری از شهرستانهای گیلان زیستگاه جانوران وحشی از جمله گراز است که شکار و فروش آن ممنوع است و با متخلفین در این خصصو برخورد قانونی می وشد.

وی افزود: با توجه به تعطیلی‌های کرونایی و تعطیل شدن برخی از کسب و کارها، متاسفانه دیده می‌شود که در برخی مواقع شکار جانوارن وحشی زیاد می‌شود، این در حالیست که تعطیلات برای در خانه ماندن افراد در مقابله با کرونا است، نه اینکه به دنبال شکار که جایگزین نامناسبی برای گذران معیشت است، پرداخته شود.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل تصریح کرد: برای روستاییان شهرستان سیاهکل دوره‌های آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده تا بیش از پیش مراقب حیوانات وحشی باشند.

 وی به سودجویان هشدار داد آنهایی که مبادرت به شکار و فروش جانوران وحشی می‌کنند و حتی آنهایی که خریدار هستند و با تهدید سلامت جامعه، سودجویی می کنند، خود را مصون از عواقب قانونی آن ندانند و این اداره به کمک مردم و سایر نهادهای ذیربط به شدت با خاطیان برخورد خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.