همدان - مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: طرح جامع ارائه شده برای شهر همدان در حال بررسی و طی مراحل قانونی است تا با اجرای آن شهروندان آسایش بیشتری احساس کنند.

طرح جامع شهر همدان در حال بررسی و طی مراحل قانونی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان همدان، داریوش حسینی بیان کرد: طرح جامع هر ۱۰ سال یک بار بازنگری می‌شود اما گاهی هم پیش می‌آید که سرانه‌ها مشکلی ندارند و طرح قبلی با تأخیر مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه طرح جامع کاملاً مشخص است و باید طبق قوانین و مقررات این طرح را جلو برد؛ اظهار کرد: سرانه‌هایی که برای شهروندان تعریف می‌شود باید توسط مشاور در طرح جامع گنجانده شود و سرانه‌ها نیز طبق ضوابط تعریف می‌شود و هیچ اعمال نفوذی در آن وجود ندارد و طبق ضوابط و طی مراحل قانونی در جلسات شورای عالی شهرسازی و معماری بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور اجرای طرح اقدام ملی در حال افزودن بخش قابل توجهی از اراضی ملی به شهر هستیم تا مشکل مسکن را در طرح جامع نیز حل کنیم.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان همدانادامه داد: طرح جامع شامل کلیات است و بر اساس ضوابط، پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی در آن دیده شده و هیچ اعمال سلیقه شخصی در آن نشده است و طرح تفصیلی نیز شامل جزئیات محسوب می‌شود که بعد از تصویب طرح جامع به اجرا در می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.