۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 728864

یزد - کرونا این روزها بی رحمانه در سراسر جهان یکه تازی می کند و سرتیتر تمام اخبار و رسانه ها و فضای مجازی شده و تمام جهان را درگیر خود کرده که موج سوم این بیماری دولتها را با چاشهای بی شماری مواجه کرده است.

 کرونا بی رحمانه می تازد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، استان یزد هم به مانند سراسرکشوردرموج اول و دوم این بیماری توانست تا حدودی این بیماری را کنترل کند و تعداد بستری های خود را کاهش بدهد ولی در موج سوم این بیماری علی تمام محدویت ها و پیشگیری های صورت گرفته متاسفانه آمار بستری ها استان رو بروز گسترش پیدا کرد و ۴رقمی شد .

در این بین علاوه بررعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، ستاد ملی مقابله با کرونا نیز محدویتهایی را برای بسیاری از مشاغل در شهرهای با وضعیت قرمز وضع کرد که برخی محدویتها ، نارضایتی اصناف یزد را نیز دراین اوضاع اقتصادی به همراه داشت.

 امارابتلایان استان از اواسط تابستان هرروز رو به افزایش بوده و آمار بستری ها به بیش از بیش از یک هزار نفر رسید و چیزی که در این اوضاع کرونایی در یزد به چشم می خورد هجوم بیماران غیر بومی در مراکز درمانی استان بوده که متاسفانه برخی از این افراد پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت نمی کردند.

از سوی دیگرعلی رغم محدویتهای که برای تردد مسافران غیر بومی درنظر گرفته شده ولی این روزها شاهد تردد خودروهای غیر بومی نیز در سطح  دراستان هستیم و ظاهرا نظارتها دراین حوزه انچنان قوی نیست.

 از سوی دیگر تعطیلی اصناف و برخی از مشاغل ، نارضایتی اصناف را در پی داشته و در کنار آن ساعات فعالیت محدودی که برای برخی ازمشاغل در نظر گرفته شده با عث شلوغی و ازدحام در برخی از مراکزخرید می شود و همه اینها باعث شده که یزد هم لیست شهرهای قرمز قرار بگیرد.

کاهش امار بستری ها

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان در این خصوص اظهارداشت: هم اکنون بیش از ۹۵۸ بیمارمشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۸۵نفردر بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

 ابراهیم سلمانی افزود: از آغار بیماری کرونا در استان تاکنون بیش از یک هزارو ۴۴۷نفر از کادر استان اعم از پرستاران پزشکان و نیروهای بهداشتی به این ویروس مبتلا شده اند که متاسفانه  دراین بین ۵نفر از این عزیزان دار فانی را وداع گفتند.

وی تصریح کرد :  هرچند تعدادبیماران بستری شده استان  کاهش یافته  ولی برای کنترل این بیماری در استان، به همکاری همه مردم نیاز داریم و افراد از حضور بی مورد  درشهرخودداری کرده و با در خانه ماندن یاری گر کادر درمان باشند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.