«پت تومی» سناتور جمهوری خواه ایالت پنسیلوانیا در بیانیه‌ای ضمن تبریک پیروزی بایدن، از ترامپ خواست شکست را بپذیرد و به انتقال آرام قدرت تن دهد.

یک سناتور جمهوریخواه دیگر پیروزی بایدن را به رسمیت شناخت

قدس آنلاین: «پت تومی» (Pat Toomey) سناتورجمهوری خواه ایالت پنسیلوانیا شنبه شب به «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهوری منتخب تبریک گفت و «دونالد ترامپ» را به پذیرش نتیجه انتخابات دعوت کرد و از وی خواست اجازه دهد روند انتقال آرام قدرت صورت گیرد.  

پس از آنکه قاضی فدرال دادخواست کارزار انتخاباتی ترامپ را به اتهام تقلب گسترده در پنسیلوانیا رد کرد، تومی با صدور بیانیه‌ای بلند بالا از ترامپ خواست نتیجه انتخابات را بپذیرد.  

این سناتور جمهوری خواه در بیانیه خود اعلام کرد: با تصمیم امروز قاضی «متیو بران» (Matthew Brann) یک جمهوری خواه قدیمی و محافظه کار که من می‌دانم حقوقدانی منصف و بی‌طرف است مبنی بر رد دعوی کارزار انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا، تمام گزینه‌های قانونی قابل قبول برای به چالش کشیدن نتیجه رقابت‌ها در این ایالت کلیدی استفاده شده است.  

تومی که اعلام کرده در سال ۲۰۲۲ خود را از سیاست بازنشسته می‌کند، بایدن و سناتور «کامالا هریس» را رئیس جمهوری منتخب و معاون رئیس جمهوری خطاب قرار داد. وی پنجمین سناتور جمهوری خواه مجلس سنا است که پیروزی بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ تبریک می‌گوید. پیش از این سناتورها «میت رامنی»،   «لیزا مورکوفسکی»،   «سوزان کالینز» و «بن ساس» پیروزی بایدن را تبریک گفته بودند.  
تومی پیش از اعلام نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا گفته بود که "بسیار محتمل" است بایدن رئیس جمهوری بعدی باشد هرچند این احتمال را ۱۰۰ درصد ندانسته بود. دیگر سناتورهای جمهوری خواه از جمله «جان کرنین»،   «مارکو روبیو» و «چیم ریش» نیز گفته‌اند که انتظار دارند مراسم تحلیف بایدن در تاریخ ۲۰ ژانویه (۱ بهمن) انجام شود.  

ترامپ در واکنش به بیانیه این سناتور جمهوری خواه در توییتی نوشت:   «با تشکر مارک، همه اینها ادامه شکار جادوگران است که هرگز پایان نمی‌یابد. قاضی بران که حتی به ما اجاازه نمی‌دهد مدارک یا پرونده خود را ارائه دهیم، محصول سناتور «پت تومی بدون تعرفه» در پنسیلوانیا است که نه دوست من و نه اوباما است. جای تعجب نیست که ۹۰۰ هزار رای تقلبی وجود دارد». 
در پی رد دعوی ترامپ مبنی بر انجام تقلب در پنسیلوانیا، قاضی این ایالت، ادعاهای وکلای ترامپ را بی‌اعتبار و بی‌پایه و اساس و بدون ارائه شواهد دانست.

تومی خاطرنشان کرد که تنها نتیجه تصمیم ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات و طرح شکایت، هزینه بیشتر است. وی گفت: مقامات جورجیا روز جمعه پیروزی بایدن را در آن ایالت تایید و قانونگذاران ایالت میشیگان هم تلاش آشکار ترامپ برای بی‌اعتبار کردن اراده رای دهندگان میشیگان را رد کرده‌اند.   

قاضی بران که در دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» منصوب شده است دعوی مبارزات انتخاباتی ترامپ را تحقیر کرد و آن را به "هیولای فرانکشتاین" شبیه دانست که سعی در از بین بردن حق رای هفت میلیون نفر در پنسیلوانیا داشت.  

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.