۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 728901

مستند «پسران سعود» با موضوع چگونگی به قدرت رسیدن خاندان آل سعود در عربستان، یکشنبه این هفته از شبکه افق پخش خواهد شد.

راز صعود «پسران سعود» در شبکه افق

به گزارش قدس آنلاین، «پسران سعود» مستندی است چهار قسمتی درباره تاریخچه ایجاد عربستان سعودی که در پی از هم پاشیدن امپراتوری عثمانی و تقسیم مناطق تحت قدرت انگلستان و فرانسه و ایجاد کشورهای عربی نظیر عراق، سوریه، لبنان و فلسطین شکل گرفت.

در هر قسمت، بخشی از تاریخ حجاز امروز روایت می شود، تاریخی مملو از جنگ و سیاست که با حضور توامان قدرت های بیگانه همراه است.

قسمت اول آن درباره چگونگی پیدایش عربستان سعودی است. داستان از جنگ جهانی اول شروع شده و کش و قوس قدرت‌های بزرگ و فروپاشی امپراطوری عثمانی را به تصویر می‌کشد؛ قسمت دوم درباره این است که خاندان سعود چگونه با استفاده از تفکرات وهابیت منتسب به محمد بن عبدالوهاب و گروه های ذیل همین تفکر (اخوان) مسیری را منتهی به القاعده و داعش ایجاد کردند.

در سومین قسمت این مستند، شاکله هرم قدرت در عربستان مورد موشکافی قرار می گیرد و چهارمین قسمت هم تاریخ روابط عربستان سعودی با ایران از زمان پیدایش آن در دوران پهلوی تا به امروز بررسی شده است.

سومین قسمت «پسران سعود» کاری از وحید فرجی، یکشنبه ۲ آذرماه ساعت ۲۰ از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم ساعت ۱۲ روز بعد روی آنتن می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.