فرزند محمود کریمی از مادحان تهرانی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از انجام جراحی موفقیت‌آمیز روی پدر خود خبر داد.

محمود کریمی تحت عمل جراحی قرار گرفت/ پرهیز از مداحی تا شش‌ ماه

به گزارش قدس آنلاین، داود کریمی فرزند حاج محمود کریمی مداح اهل بیت (ع)، با تائید خبر جراحی پدرش گفت: حاج‌آقا حدود ۱۲ تا ۱۳ سال بود که از مشکل شنوایی رنج می‌بردند و این‌مساله هر روز حالت شدیدتری پیدا می‌کرد. تا این‌که چندسال پیش، به‌خاطر عفونت زیاد گوش که به قسمت‌هایی از جمجمه سرایت کرد، ناچار شدند به‌مدت ۴ ماه در جلسات مذهبی شرکت نکنند.

وی افزود: به‌تازگی و طی چندروز گذشته، عمل جراحی مهمی روی گوش ایشان انجام شد و پس از عمل هم، تشخیص دکترها این بود که دوره مراقبت پس از عمل باید ۶ تا ۷ ماه باشد تا گوش پدر از صدای زیاد محفوظ بماند. مهم‌ترین نکته‌ای که به ما گفتند همین بود؛ این‌که حاج‌اقا تا حد امکان از برگزاری جلسات پرهیز کنند چون صدایی که از بلندگوهای هیئت پخش می‌شود، در کنار حجم بالای صدای حاضران، نه‌تنها روند درمان گوش را مختل می‌کند، بلکه ممکن است به بدتر شدن شرایط شنوایی ایشان بیانجامد.

فرزند محمود کریمی گفت: پدر سه‌شنبه ۶ آبان تحت عمل جراحی گوش چپ قرار گرفت. اما پیش از آن، به‌دلیلی نزدیک‌بودن مناسبت‌ها و همچنین این‌که ایشان علاقه‌ای به تعطیلی جلسات روضه نداشت، انجام عمل جراحی مرتب عقب می‌افتاد تا این‌که شرایط شیوع کرونا پیش آمد. به‌هرحال با شرایطی که پیش آمد و تعطیلی جلسات حضوری، ایشان ششم آبان مورد عمل جراحی ترمیم حلزونی گوش چپ قرار گرفت. احتمال خطر این‌عمل چندان بالا نبود اما دکتر گفته بود امکان دارد شنوایی گوش چپ کاملاً از دست برود.

کریمی گفت: پس از عمل، دکتر از نتیجه راضی بود و به من گفت با وجود طولانی‌شدن فرایند بیماری و آسیب زیادی که به گوش رسیده، به لطف خدا، عمل به خوبی انجام شد و حاج‌آقا می‌تواند از شنبه پس از عمل، پانسمان گوش خود را باز کند. دکتر همچنین گفت پدر می‌تواند به کارهای روزمره بپردازد. پس از بررسی‌های دیگر هم به ما گفته شد ایشان باید به‌طور مطلق از قرارگرفتن در معرض صداهای بلند مثل صدای بلندگو و جمعیت اجتناب کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلمان صادقی ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    انشاءالله سایه حاج محمود آقا سالیان دراز روی سر ما مستدام باشه