بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی غیرمستقیم به جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا وی را از بازگشت به توافق هسته‌ای ایران (برجام) برحذر داشت.

نتانیاهو خطاب به بایدن: بازگشت به برجام ممنوع است

به گزارش قدس انلاین به نقل از  پایگاه عرب۴۸، نتانیاهو طی مراسمی به مناسبت بزرگداشت موسس اسرائیل، در پیامی به بایدن گفت که بازگشت به توافق هسته‌ای سابق با ایران ممنوع است.

جو بایدن و نزدیکان وی از منتقدان خروج آمریکا از برجام در دوره دونالد ترامپ هستند و گفته اند که حاضرند به این توافق برگردند.

نتانیاهو در بخش دیگر ادعاهای خود گفت: ما به ایران اجازه دست‌یابی به سلاح هسته‌ای را نخواهیم داد. بازگشت به توافق هسته‌ای سابق نیز ممنوع است. باید سیاست سازش‌ناپذیری را با ایران برای عدم دست‌یابی به سلاح هسته‌ای در پیش بگیریم.

ایران بارها اعلام کرده که به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اذعان کرده است‌.

نتانیاهو افزود: هر کس تلاش کند برای ما خطری ایجاد کند یا ما را به نابودی تهدید کند و یا به هر طریقی به ما حمله کند،‌ مانند اتفاقی که دیروز در نوار غزه روی داد، با پاسخ قاطع ما روبه‌رو خواهند شد. ما به ایران و شاخه‌هایش اجازه نمی‌دهیم که علیه ما اقدام کنند.

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در ادامه مدعی شد: به لطف ایستادگی قاطع ما در برابر تبدیل شدن ایران به کشوری هسته‌ای و مخالفت با توافق هسته‌ای، کشورهای عربی بسیاری رویکردشان را از اساس در برابر اسرائیل تغییر دادند.

وی در ادامه ادعاهای واهی خود تکرار کرد و گفت: فرصت‌هایی نیز وجود دارد. به تحول عظیمی که با توسعه قدرت و اقتصاد و مخالفت با توافق با ایران در منطقه پیرامون خود ایجاد کرده ایم، نگاه کنید. کشورهای عربی مثل امارات و بحرین روابط خود را با اسرائیل عادی کردند. رهبران این کشورها شجاع و پیشگام هستند که به تعبیر او، معنای صلح را درک می‌کنند.

 نتانیاهو افزود: اگر همچنان به تقویت قدرت و روابط خود با کشورهای عربی ادامه دهیم، کشورهای عربی دیگری را خواهیم دید که به دایره صلح می‌پپوندند.

این در حالی است که همزمان با سخنرانی نتانیاهو، ده‌ها نفر از مخالفان علیه فساد نتانیاهو تظاهرات کردند و خواستار برکناری وی از قدرت شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.