زنجان -رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:تست های سریع به زودی طبق قول هایی که داده شده در دسترس مراکز استان ها قرار می گیرد.

زنجان موج سوم کرونا را پشت سر می گذارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  روز یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به وضعیت کرونایی استان افزود: هم اکنون درگیر اوج گرفتن بیماری کرونا در موج سوم هستیم.

 قزلباش با بیان اینکه اقدامات انجام گرفته در راستای محدودیت های جدید برای مناطق دارای وضعیت مختلف کرونایی اثرات خود را خواهد داشت افزود: تجربه  نشان داده است  که این محدودیت ها قرار گرفتن عموم مردم را معرض ویروس و ابتلا به این بیماری کاهش می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز در خصوص تست های سریع کرونا گفت: خوشبختانه تست های سریع در کشور تولید می شود و امیدواریم به زودی طبق قول هایی که داده شده در دسترس مراکز استانها قرار گیرد.

وی یادآوری کرد: به طور معمول روزانه یک هزارو ۲۰۰ تست کرونا  به روش پی سی آر انجام می شود که این روش  بسیار پر هزینه و پروسه انجام آن طولانی است.

رئیس دانشگاه  ادامه داد: تست های سریع از بزاق انجام می شود و حداکثر در۳۰ دقیقه پاسخ آن اعلام می شود و در این میان ثابت شده وقتی فردی متوجه می شود کرونا مثبت است خود و اطرافیان وی تغییر رفتار می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.