کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی خروج گوشت مرغ منجمد و گوشت مرغ قطعه‌بندی شده از استان را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد.

خروج گوشت مرغ منجمد از خراسان رضوی ممنوع شد

به گزارش قدس آنلاین،  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اعلام ایت خبر گفت: مصوبه قبلی کارگروه تنظیم بازار استان مبنی بر خروج مرغ زنده از خراسان رضوی نیز همچنان برقرار و لازم الاجراست.

علی رسولیان افزود: هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ منجمد طرح تنظیم بازار به خراسان رضوی اختصاص یافته بود که از این تعداد ۸۳۸ تُن مربوط به مشهد و باقی مربوط به سایر شهرستانهای استان است و از سهمیه مشهد ۴۱۲ تن توزیع شده و باقی آن مانده است.

وی اضافه کرد: هم اینک گوشت مرغ منجمد باقیمانده سهمیه مشهد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام استان از سردخانه سرخس با انتخاب مباشر به این شهر حمل خواهد شد و این میزان به همراه ۲۰۰ تن گوشت مرغ منجمد از سردخانه مشهد به قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال در شبکه توزیع طرح تنظیم بازار شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ، تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری، فروشگاه‌های حاشیه شهر، فروشگاه‌های بسیج و شبکه صنفی منتخب توزیع می‌شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در صورت آمادگی بسیج، سهمیه متناسب از گوشت مرغ منجمد برای توزیع در شبکه صنفی کاسبان امین با هماهنگی سازمان بسیج اصناف اختصاص خواهد یافت.

رسولیان افزود: سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی نیز ۷۰۰ تن از سهمیه گوشت مرغ منجمد طرح تنظیم بازار استان را جذب و در شبکه صنفی کاسبان امین شامل هزار و ۳۰۰ کاسب توزیع خواهد کرد.

وی در این نشست پیشنهادات سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه "ادارات دامپزشکی شهرستانها تنها با ارایه فاکتور رسمی تایید شده توسط جهاد کشاورزی شهرستان، ملزم به صدور مجوز حمل مرغ زنده به کشتارگاه شوند و نماینده اداره دامپزشکی در کشتارگاه باید مشخص کند که کشتارکن، مرغ را به چه کسی فروخته است"  مورد تایید قرار داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این خصوص گفت: از اول فروردین تا ۳۰ آبان ماه سال گذشته، ۵۹ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۶۹ قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که با احتساب هر قطعه به میزان ۱.۹ کیلوگرم، در مدت مزبور ۱۱۲ هزار و ۳۶۱ تن جوجه ریزی طی هشت ماه انجام گرفت که به طور متوسط روزانه ۴۵۶ تن جوجه ریزی محسوب می‌شود.

محمدرضا اورانی افزود: این در حالی است که در هشت ماهه نخست امسال ۵۲ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۳۷۲ قطعه جوجه ریزی به میزان ۹۹ هزار و ۴۵ تن در خراسان رضوی انجام شد که به طور متوسط روزانه ۴۰۲ تن جوجه ریزی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل جوجه ریزی در خراسان رضوی ۱۲ درصد معادل هفت میلیون و هشت هزار و ۲۹۷ تُن قطعه جوجه معادل ۱۳ هزار و ۳۱۵ تن گوشت مرغ کاهش یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در هشت ماهه نخست امسال ۱۱ هزار و ۲۵۴ تن گوشت مرغ منجمد به خراسان رضوی وارد و هشت هزار و ۲۰۶ تن گوشت مرغ منجمد از استان خارج شده است.  

اورانی افزود: در هشت ماهه نخست امسال هشت هزار و ۴۹۷ تن گوشت مرغ گرم وارد استان و ۲ هزار و ۷۳۳ تن گوشت مرغ گرم از استان خارج شده  است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۹۹۲ تن گوشت مرغ قطعه بندی شده به خراسان رضوی وارد و ۲ هزار و ۶۶۶ تن گوشت مرغ قطعه بندی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.