مجموعه‌ای کتاب چاپی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی به مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا شد.

اهدای کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه ملی ملک

به گزارش قدس آنلاین، این مجموعه شامل حدود ۲۵۰ عنوان کتاب چاپی در موضوعات مرتبط با فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی می‌شود که با توجه به مبلغ اهدایی برای خرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران تهیه شده است.
اهدای مجموعه کتاب حاضر در راستای اشاعه فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در کشور به ویژه حمایت و تقویت کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی به مناسبت بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» و در آستانه هفته پژوهش توسط این وزارتخانه انجام شد.
این مجموعه کتاب اهدایی پس از انجام مراحل فهرست‌نویسی، آماده‌سازی و... در کتابخانه ملی ملک در دسترس دوستداران فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی گذاشته خواهد شد.
کتابخانه ملی ملک یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی به شمار می‌آید که دارای منابع مطالعاتی متنوعی از جمله بیش از ۱۲۳ هزار جلد کتاب چاپی در موضوعات دین، تاریخ، ادبیات، عرفان و فلسفه به زبان‌های مختلف به ویژه فارسی و عربی است.
واقفان و مجموعه‌داران بسیاری هر ساله در تداوم راه حاج حسین آقا ملک بنیانگذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک، آثار تاریخی و فرهنگی شخصی و خانوادگی خویش مانند کتاب‌های نفیس قدیمی و جدیدشان را به این موقوفه تقدیم می‌کنند. در سال جاری حجم قابل توجهی کتاب در قالب ارتباط و تعامل با مؤسسات فرهنگی و ناشران مطرح به این کتابخانه اهدا شده است.
کتابخانه و موزه ملی ملک(واقع در تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد) در سال ۱۳۱۶ خورشیدی بر حرم مطهر رضوی وقف شده است. در حال حاضر با توجه به توقف ارائه خدمات حضوری این موقوفه به دلیل بحران بیماری کرونا، اهل علم و پژوهش می‌توانند از خدمات غیرحضوری و مجازی آن با مراجعه به وب‌سایت مؤسسه به نشانی www.malekmuseum.org استفاده کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.