معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در پی شرایط ناشی از شیوع کرونا، پذیرش مراکز مشاوره طلاق این استان از دیروز به یک سوم کاهش پیدا کرد.

پذیرش در مراکز مشاوره طلاق خراسان رضوی به یک سوم کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین حقدادی افزود: با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری، فرآیند پذیرش در مراکز مشاوره طلاق، نوبت‌دهی، برگزاری جلسات مشاوره و در نهایت ارجاع پرونده به مراجع قضایی در این استان به یک سوم کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: این تصمیم با توجه به کاهش نیروی کار مراکز مشاوره و نیز مراجع قضایی در پی شیوع بیماری، اعمال محدودیت‌ها و نیز جلوگیری از افزایش مراجعات و تحت تاثیر قرارگرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و در هماهنگی با دادگستری انجام می‌شود.

معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: این محدودیت تا اطلاع ثانوی و اعلام رفع محدودیتهای ناشی از شیوع بیماری جاری خواهد بود.

حقدادی افزود: مشاوره قبل از طلاق از خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به بهزیستی واگذار شد تا متقاضیان طلاق ابتدا مشاوره‌های کارشناسان را دریافت کنند و در صورت نبود شرایط برای ادامه زندگی مشترک با بررسی دادگستری از هم جدا شوند.

وی ادامه داد: طی هفت ماه ابتدای امسال ۱۴ هزار زوج در این راستا در مراکز مشاوره بهزیستی خراسان رضوی پذیرش شده‌اند و این شمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال تغییری ندارد و مشابه است.

طرح مشاوره قبل از طلاق هم اکنون در تمامی استان‌های کشور اجرا می‌شود و در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت استان خراسان رضوی زیرپوشش ۷۴ مرکز مشاوره هستند.

جمعیت خراسان رضوی ۶ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۵۴۹ نفر است که از این تعداد، سه میلیون و ۲۹۷ هزار نفر در شهرستان مشهد ساکن هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.