فرماندار گناباد از کاهش بیش از ۹۰ درصدی تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی و معابر عمومی شهری این شهرستان از آغاز اجرای طرح محدودیتهای کرونایی اخیر طی دو روز گذشته خبر داد.

تردد وسایل نقلیه در شهرستان گناباد ۹۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین،  حامد قربانی افزود: به جز تعداد کمی از وسایل نقلیه که به صورت غیر مجاز و غیر ضروری در معابر عمومی شهری این شهرستان از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد تردد کرده و جریمه شدند، با اعمال محدودیتهای جدید کرونایی خیابانها و معابر این شهرستان خلوت  و تردد در آنها تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: دوربینهای هوشمند در سطح شهر و همچنین چهار دوربین در محورهای ورودی به شهرستان گناباد خودروهایی که خارج از ضوابط اجرای طرح محدودیتهای کرونایی بین شهری تردد داشته و یا از  ساعت ۲۱ تا چهار بامداد در معابر عمومی تردد داشته باشند را شناسایی و جریمه می کنند.

فرماندار گناباد با اشاره به این که فرماندهی انتظامی این شهرستان با استفاده از همه توان خود اقدامات بازدارنده ای در راستای  اجرای طرح محدودیتهای کرونایی در دست انجام دارد از مردم خواست  که اجرای طرح محدودیتهای کرونایی را جدی بگیرند چون اگر  این محدودیتهای دو هفته ای موجب تغییر وضعیت قرمز گناباد از نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا نشود احتمال تمدید آن تا دو هفته دیگر وجود دارد که ضرر و زیان اقتصادی به دنبال دارد ولی سلامت  عمومی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و نمی‌گذاریم  که برخی اشخاص با بی مبالاتی خود و رعایت نکردن محدودیتها و پروتکلهای بهداشتی سلامت جامعه را به مخاطره بیندازند.

قربانی افزود: در شرایطی که در موج سوم کرونا شاهد افزایش تعداد مبتلایان و فوتی های کرونایی هستیم و تنها در این مدت ۸۰ تن از مردم گناباد جان خود را بر اثر  بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند آحاد جامعه باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مسائل پیشگیرانه اجازه ندهند که افرادی با بی تفاوتی و بی مبالاتی موجب به خطر انداختن زندگی اجتماعی بقیه اشخاص شوند.

وی جلب مشارکت مردم را از ضرورتهای تحقق اهداف طرح محدودیتهای کرونایی برشمرد و ادامه داد: اصناف و گروههای شغلی دو،  سه و چهار به دلیل اهمیت محدودیتهای کرونایی واحدهای صنفی خود را تعطیل کرده اند و ابراز همدردی آنان با جامعه و مشارکت برای کاهش تبعات بیماری کووید ۱۹ بسیار ارزنده  است.

فرماندار گناباد با قدردانی از مشارکت نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه امنیتی این شهرستان در راستای اجرای طرح محدودیتهای کرونایی ابراز امیدواری کرد با عزم جدی مردم شاهد شکست ویروس منحوس کرونا شویم تا زندگی روزمره مردم به روال عادی بازگردد.

قربانی افزود: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان گناباد از  نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا طرح محدودیتهای کرونایی مشاغل همزمان با سطح کشور با همکاری اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی از اول آذر به مدت دو هفته در حال اجراست و مشاغل گروههای شغلی دو و سه و چهار تعطیل و تنها مشاغل گروه شغلی یک مجاز به فعالیت هستند و این گروه هم باید در ارایه خدمات، پروتکلهای بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند.

مرکز شهرستان۹۰ هزار نفری گناباد در  فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع:  ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.