مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۲۰ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ طی سال جاری در استان تولید شده است.

تولید ۱۲۰ هزار تن گوشت مرغ در خراسان رضوی از ابتدای سال

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوب‌زاده با بیان اینکه صنایع تولیدی طیور جزو واحدهای صنعتی بوده که عوامل متعددی روی آن تاثیرگذار است، اظهار کرد: خراسان رضوی از نظر شرایط اقلیمی جایگاه خوبی در کشور دارد و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در استان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده و روزانه بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن تولید گوشت مرغ در استان انجام می‌شود.

یعقوب‌زاده افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹۵ هزار تن تخم مرغ در استان تولید شده که نسبت به سال قبل افزایش تولید داشته‌ایم. در تولید مرغ مقام چهارم و در تولید تخم مرغ مقام دوم را در کشور دارا هستیم.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: نهاده‌ها به میزان نیاز ارائه نمی‌شود و حداقل ۵۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز تخصیص داده می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، وی بیان کرد: به دلیل محدودیت‌های کرونایی و کاهش مصرف مرغ در استان، گوشت مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام خرید و ذخیره‌سازی شده و برای جبران کسری مرغ با هدف تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت در صورت لزوم توزیع می‌شود.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.