نخستین عمل کارگزاری دریچه قلب بدون انجام عمل جراحی و به روش آنژیوگرافی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

نخستین عمل کارگزاری دریچه قلب بدون جراحی در مشهد انجام شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عمل مزبور بر روی دو بیمار با موفقیت در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد با همکاری دکتر محمود شبستری، دکتر حاج زینعلی، دکتر محمد عباسی و  استادان گروه بیهوشی و کادر مراقبت و درمان این بیمارستان انجام شد.

استاد گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: این عمل به روش آنژیوگرافی بر روی یک زن ۳۸ ساله و یک مرد ۳۶ ساله که پیش از این تحت عمل جراحی باز تعویض دریچه قلب قرار گرفته بودند و پس از گذشت چند سال دچار مشکل شده بودند و با توجه به ریسک بالا امکان عمل جراحی باز مجدد وجود نداشت انجام شد.

دکتر محمود شبستری ضمن قدردانی از همراهی و همکاری دکتر حاج زینعلی از استادان قلب وعروق دانشگاه تهران افزود: در این روش همان دریچه قلبی بافتی از طریق پوست مانند آنژیوگرافی ساده وارد قلب می شود و بر روی دریچه قبلی که دچار اشکال شده بوده کارگزاری می شود.

این پزشک فوق تخصص قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کم تهاجمی بودن، ریسک پایین عمل، کاهش مدت زمان بستری و تسریع بهبود حال بیمار از مزایای این روش به شمار می رود.

رییس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد نیز گفت: اکنون ما با فاصله کمی از دنیا می توانیم عمل کارگزاری دریچه قلب بدون نیاز به جراحی را در این مرکز انجام دهیم.

دکتر علی خرسند افزود: خوشبختانه بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع) مشهد یکی از پیشرفته ترین بیمارستان های کشور است و اتاق عمل های بسیار مجهزی دارد و با حضور استادان با تجربه، بسیاری از اعمال جراحی پیشرفته در این مرکز انجام می شود.

وی ادامه داد: این بیمارستان طبق روال عادی در کنار همه خدماتی که در بیمارستان انجام می شود به بیماران خود در حوزه های مختلف جراحی عمومی، جراحی قلب، اورولوژی، زنان و سایر رشته هایی که در این مرکز هست خدمات رسانی می کند.

او اضافه کرد: مردم بدون هیچ گونه نگرانی می توانند از این خدمات تشخیصی و درمانی استفاده کنند ضمن این که درمان بیماران مبتلا به کرونا در ساختمانی مجزا و مجهز در حال انجام است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.