معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی ستاد ملی مقابله با کرونا دورهمی های خانوادگی و شب نشینی ها سهم ۵۳ درصدی در ابتلا به بیماری کووید ۱۹ طی یک ماه اخیر داشته است.

دورهمی های خانوادگی سهم ۵۳ درصدی در ابتلا به کرونا دارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان افزود: در این زمینه کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا با دستور استاندار خراسان رضوی به طور جدی فعال شده است.

وی ادامه داد: این کمیته از ظرفیت همه رسانه‌های استان شامل صدا وسیما، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌ها و کانال‌های خبری در فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب برای آموزش و اطلاع رسانی مردم در این زمینه استفاده خواهد کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هشدار داد با توجه به نزدیک شدن شب یلدا، دورهمی ها و تجمع افراد به این مناسبت، ممکن است زمستان سخت و بدی را برای همه رقم بزند.

وی گفت: در حال حاضر روند شیوع کرونا در خراسان رضوی همچنان افزایشی است و تمامی شهرستان‌های استان از نظر شیوع این ویروس در وضعیت قرمز یا نارنجی هستند.

دکتر قلیان افزود: اعمال محدودیت‌های مشاغل و ترددهای درون ‌شهری از اول آذر ماه آغاز شده و تا زمان خروج از وضعیت بحرانی کنونی ادامه می‌یابد و زمان پیش‌بینی شده برای این محدودیت‌ها دستکم ۲ هفته است که در صورت نیاز تداوم می‌یابد.

وی ادامه داد: با افرادی که بین ساعت ۹ شب تا ۴ صبح روز بعد تردد داشته باشند طبق قانون برخورد می‌شود و  همچنین در زمان خروج از منزل باید فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شده و از ماسک استفاده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا فقط واحدهای صنفی گروه یک شامل رستوران‌های با غذای بیرون بر، نانوایی‌ها، سوپر مارکت‌ها، قصابی‌ها، میوه‌فروشی‌ها و دیگر مشاغلی که در این لیست اعلام شده، مجاز به فعالیت هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.