فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) پس از تحقیقات کمیته اخلاق، «احمد احمد» رییس کنفدراسیون فوتبال آفریقا(کاف) را به مدت پنج سال از فعالیت فوتبالی محروم کرد.

رییس کنفدراسیون فوتبال آفریقا 5 سال محروم شد

به گزارش قدس آنلاین، احمد که ریاست کنفدراسیون فوتبال آفریقا را برعهده دارد،در نظر داشت تا در انتخابات ماه مارس شرکت کند.

فیفا در بیاینه‌ای اعلام کرد که کمیته مستقل اخلاق این نهاد احمد را به دلیل دریافت و پذیرش هدایا و سایر منافع و همچنین تخصیص غیرمتناسب بودجه و پرداخت رشوه مجرم شناخته است.

فیفا در ادامه محرومیت پنج ساله احمد را از فعالیت ملی و بین المللی فوتبال تایید و همچنین وی را به پرداخت ۲۰۰ هزار فرانک (۱۶۴ هزار و ۵۰۰ دلار) محکوم کرد.

«عمر فهمی» دبیرکل سابق کاف که اوایل سال جاری به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت، از اتهامات خود تبرئه شد؛ فهمی در مارس ۲۰۱۹ اسنادی را در اختیار کمیته اخلاق فیفا قرار داد که احمد را به پرداخت ۲۰ هزار دلار رشوه به حساب‌های روسای دو فدراسیون فوتبال آفریقا محکوم می کرد.

بدنبال افزایش فساد در کاف، «فاطما سامورا» دبیرکل فیفا به عنوان رییس هیات اعزامی و اداره کننده موقت بخش عمده‌ای از کنفدراسیون فوتبال آفریقا را عهده‌دار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.