رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تایباد گفت: اولین برف پاییزی رانندگان خودروهای سنگین را در محورهای مواصلاتی این شهرستان غافلگیر کرد و ۳۰ خودروی گرفتار در برف و یخبندان توسط نیروهای پلیس و راهداری رهاسازی شدند.

رهاسازی ۳۰ دستگاه خودروی سنگین در برف مانده در محورهای تایباد

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر کرباسی اظهار کرد: عدم توجه به هشدارهای هواشناسی، همراه نداشتن زنجیر چرخ و عدم کنترل سرعت مطمئنه در برف و یخبندان سبب شد پس از نشستن برف بر سطح جاده و لغزنده شدن مسیر تعدادی خودروی سبک و سنگین در محور تایباد – خواف واقع در گردنه "دربند" از مسیر خود منحرف شوند.

وی ادامه داد: حضور نیروهای راهداری و پلیس‌ راه باعث شد بلافاصله مسیر بازگشایی و تردد روان‌سازی شود، حوادث برف تایباد خوشبختانه خسارتی در بر نداشته و خودروهای سنگینی که زنجیرچرخ نداشتند توسط پلیس برای ساعتی متوقف شدند و پس از بهتر شدن شرایط جوی اجازه حرکت داشتند.

کرباسی بیان کرد: از ساعات نخست بارش برف در این شهرستان نیروهای راهداری در آماده‌باش کامل بوده و با ۲۰ نیرو در قالب ۲ اکیپ در تمامی محورهای شهری و روستایی گشت‌زنی و خدمات‌رسانی داشتند.

وی با اعلام اینکه ۹۶۰ کیلومتر طول باندی در این شهرستان توسط راهداری پاکسازی و برف‌روبی شد، بیان کرد: دو اکیپ راهداری در محور مرکزی و کرات مستقر بوده و ۲۷۰ تن شن و نمک را طی چند مرحله در مسیرهای لغزنده پاشیده‌اند، هیچ محوری در برف پاییزی مسدود نشد و با اقدامات ایمنی به موقع ترددها به صورت عادی با کنترل بیشتر انجام شد.

کرباسی با بیان مشکلات راهداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه از چهار محور مواصلاتی در این شهرستان مرزی ۲ محور تربت‌جام و خواف ترانزیتی به شمار می‌رود امکانات این اداره برای ارائه خدمات بسیار کم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر خدمات‌رسانی در شهرستان با ۱۰ دستگاه سبک و سنگین انجام می‌شود که نسبت به میزان راه‌ها و ترافیک در منطقه بسیار کم است و حداقل ۲ دستگاه خودروی سنگین و سه دستگاه خودروی سبک نیازمندیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.