مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک‌سوم شهروندانی که تاکنون در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی بخاطر ویروس کرونا جانباخته‌اند، پیش از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دچار دیگر بیماریهای زمینه‌ای بوده‌اند.

یک‌سوم جانباختگان خراسانی کرونا مبتلا به بیماری زمینه‌ای بوده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدعلی صادقی   دیابت، نقایص قلبی و عروقی، انواع سرطان، نارسایی کلیوی و نقص دستگاه ایمنی بدن" را بیماریهای زمینه‌ای جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در خراسان رضوی یاد و بیان کرد: یک‌سوم قربانیان ویروس کرونا در خراسان رضوی پیش از ابتلا به این ویروس درگیر چنین مواردی به عنوان بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.
وی افزود: "دیابت" در میان همه انواع بیماریهای زمینه‌ای بیشترین مشکل جانباختگان ویروس کرونا در خراسان رضوی همزمان با ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است. 
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر این اساس نیمی از افرادی که در حوزه جغرافیایی زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی با سابقه بیماری زمینه‌ای بخاطر ویروس کرونا فوت کرده‌اند بطور همرمان درگیر بیماری دیابت نیز بودند.
وی افراد مبتلا به دیابت را در چارچوب شیوع ویروس کرونا، در معرض خطری بیشتر توصیف و بیان کرد: ارائه خدمات مراقبتی با اولویت اقدامات غیرحضوری و رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی برای این گروه از شهروندان مورد تاکید است.
۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه جمعیت این استان برخوردار از خدمات دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند. 

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.