زنجان- درحالی‌که در نخستین روزهای آذرماه سال جاری به دلیل برودت هوا و هم‌چنین اعمال محدودیت‌ها لذا پیش‌بینی می‌شد که شاخص مصرف پائین آمده و عرضه از تقاضا پیشی بگیرد اما متأسفانه در کسری از ساعت برچسب‌های مرغ به کیلویی ۲۰ هزار تومان از سطح مغازه‌های شهر برچیده و بسیاری از فروشندگان بهتر دیدند تا از نصب قیمت جدید بر روی شیشه‌های فروشگاه خودداری کنند.

قیمت مرغ پر کشید؛ دادستان زنجان به متخلفان هشدار داد

قدس آنلاین-گروه استان ها: به گزارش خبرنگار ما شامگاه دوشنبه با افزایش قیمت بسیاری از کالاها مانند لبنیات، مرغ و هم‌چنین تخم‌مرغ بسیاری از خریداران از شنیدن قیمت‌های جدید شوکه شدند.

افزایش نجومی

گفتنی است هم‌زمان با افزایش۱۰ هزارتومانی قیمت مرغ  به ازای هر کیلو  و هم‌چنین اوج گرفتن قیمت تخم‌مرغ از کیلویی ۱۳ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان و تفاوت ۱۰ هزارتومانی هر کیلو گوشت گوسفند با روز قبل این موضوع موجب تعجب بسیاری از شهروندان  شد.

بنا بر گفته بسیاری از شهروندان درحالی‌که تا شب گذشته قیمت هر کیلو پاچین ۲۹ هزار تومان، سنگدان ۱۶ هزار تومان و سینه مرغ فقط ۳۵ هزار تومان قیمت داشت اما به‌یک‌باره با تغییر قیمت‌ها هر کیلو پا چین به قیمت ۴۹  هزار تومان، سنگدان به وزن ۷۰۰ گرم به قیمت ۲۶ هزار تومان و در کمال تعجب قیمت سینه مرغ بسته‌بندی‌شده به ۵۴ هزار تومان در فروشگاه‌های عرضه مواد پروتئینی تعجب همگان را برانگیخت.

بنا بر گفته بسیاری از شهروندان که در طی دو روز گذشته از خرید باقیمت‌های جدید عاجز مانده و دست کشیده‌اند این موضوع خود حاکی از بی‌انضباطی در ستاد تنظیم بازار و ناتوانی برخی مسئولان در کنترل قیمت‌هاست.

گفتنی است بسیاری از شهروندان زنجانی مهرماه امسال نیز در تأمین مرغ با مشکلات فراوانی روبرو بودند وصف‌های طویلی را برای خرید مرغ متحمل شدند.

در این راستا یکی از شهروندان زنجانی بابیان اینکه قیمت مواد پروتئینی و هم‌چنین سایر خدمات حتی خدمات دولتی افزون بر ۴۵ درصد افزایش‌یافته است افزود: این در حالی است که دولت تصمیمی برای افزایش حقوق ها و دستمز ها آن هم بیش از ۲۰ درصد ندارد و این یعنی سقوط به زیرخط فقر!

خط‌ونشان دادستان زنجان

گفتنی است وارد آمدن شوک قیمتی در بازار مواد پروتئینی موجب شد تا دادستان عمومی و انقلاب زنجان در پاسخ به اعتراضات مردمی و مطالبه این وضعیت جهاد کشاورزی را موظف به تأمین مرغ گرم به قیمت مصوب دانست.

حجت‌الاسلام محسن کرمی بابیان اینکه جهاد کشاورزی موظف به تأمین مرغ موردنیاز استان به قیمت مصوب است، اظهار کرد: عرضه مرغ در استان تا به امروز با نرخ ۲۱ هزار تومان بوده که در سایر استان‌ها حتی باقیمت ۳۴ هزار تومان عرضه می‌شود.

دادستان زنجان بابیان اینکه باید مشخص شود آن مقدار نهاده‌های دامی که بر اساس ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی جهاد کشاورزی به تولیدکنندگان داده و تحویل کدام تولیدکننده شده است؛ ازاین‌رو به همان میزان که نهاده یارانه‌ای توزیع‌شده بایستی از مرغداران و کشتارگاه مرغ به نرخ مصوب برای استان تأمین شود.

وی تأکید کرد: هرگونه کوتاهی در این زمینه به معنی تضییع سرمایه‌های عمومی، بیت‌المال و تضییع حقوق شهروندان بوده و بر اساس قوانین مربوطه و دستورالعمل مجازات ترک فعل قابل‌تعقیب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.