همدان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از ثبت ملی ۲ اثر وقفی استان خبر داد و گفت: ۲ نسخه شاخص از نهج البلاغه و قانون ابن سینا متعلق به عصر ایلخانی و صفویه در فهرست آثار ملی کشورمان جای گرفت.

دو اثر وقفی عصرایلخانی و صفوی درفهرست آثار ملی به ثبت رسید

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حاجی رضا زین‌العابدینی اظهار کرد: نسخه شاخص نهج‌البلاغه به خط حسن ابن اسماعیل متعلق به ۷۶۴ سال پیش و به جا مانده از دوران ایلخانی و قانون ابن‌سینا به خط جمال محمد با ۴۳۸ سال پیشینه و یادگاری از عصر صفوی است.

زین العابدینی افزود: این آثار ارزشمند از مجموعه کتابخانه موقوفه مرحوم بهاءالملک است که در موزه وقف نگهداری می‌شود و با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان افزود: این موزه غنی‌ترین موزه وقف کشور و دارای حدود هزار قطعه اشیا و آثار ارزشمند است.

وی هدف اصلی این موزه را شناخت فرهنگ وقف و نیکوکاری و انعکاس و انتقال آن به جامعه دانست و گفت: موقوفات این استان یکی از غنی‌ترین منابع شناخت فرهنگ ایرانی اسلامی هستند و همدان نخستین استان کشور محسوب می‌شود که در مسیر شناخت و معرفی فرهنگ وقف و بازنمایی آن به صورت علمی اقدام کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان راه‌اندازی موزه وقف همدان و همچنین چاپ کتاب موقوفه دانشنامه همدان را از گام‌های بنیادین و اساسی در راستای حفظ و معرفی موقوفات استان برشمرد و افزود: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و بهره‌گیری از دانش تخصصی در یک برنامه مدون در صدد شناخت و معرفی آثار و فرهنگ وقف به جامعه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.