عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سیره رضوی می‌تواند محور اصلی پدافند فرهنگی قرار گیرد و باید از ابعاد مختلف آن بهره گرفت.

سیره رضوی می‌تواند محور اصلی پدافند فرهنگی قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین، هاجر چنارانی درباره اهمیت برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) اظهار کرد: ایران اسلامی افتخار میزبانی حضرت شمس‌الشموس را دارد. در واقع برکات معنوی حضور حضرت در زندگی تک‌تک ما شهروندان بارز و ملموس است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط همه‌گیری کرونا تشرف به بارگاه رضوی با محدودیت‌های خاصی روبه‌روست افزود: در همین برهه، اهمیت فضای مجازی و کارکرد رسانه‌ها در به تصویر کشیدن زیبایی‌ها و برکات این بارگاه، به صورت مضاعف به همگان اثبات شد.

چنارانی با اشاره به اینکه امروز همه چیز حول محور رسانه می‌چرخد بیان کرد: دشمن اهمیت فضای مجازی و رسانه را به‌خوبی درک کرده است و از این موقعیت برای شبیخون زدن استفاده می‌کند. ما نیز باید پدافند مناسبی در این فضا فراهم آوریم.

وی با تصریح بر اینکه تولیدات رسانه‌ای با محوریت امام رضا(ع) می‌تواند پدافند مناسبی در این شرایط باشد تأکید کرد: هرچه در این حوزه ایده‌پردازی و سرمایه‌گذاری و تولید محتوا صورت بگیرد کم است. باید از ایده‌های نوین در حوزه رسانه با محوریت امام رضا(ع) و سیره رضوی بهره گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) می‌تواند در این زمینه نقطه حرکت و شروع مناسبی باشد. قطعا نباید به این حد اکتفا کرد. باید از هر فرصتی برای ترویج سیره رضوی براساس تولیدات رسانه‌ای جدید بهره گرفت.

چنارانی با تأکید بر اینکه قطعا در این پازل باید جای مناسبی نیز برای رسانه‌های نوین باز کرد افزود: قالب‌های چندرسانه‌ای به این دلیل که جای خود را در میان مخاطبان باز کرده‌اند و مخاطب با آن‌ها همذات‌پنداری مناسبی دارد، می‌توانند جایگزین مناسبی در این شرایط باشند.

وی بیان کرد: در سراسر ایران اسلامی، جوانان و نخبگان مستعد فراوانی در حوزه رسانه حضور دارند که فراخوان رسانه‌ای امام رضا(ع) در صورت همه‌گیر شدن، می‌تواند آن‌ها را به حضور بیشتر در این عرصه ترغیب کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید زمینه مناسبی را مهیا کرد که تولیدات این جشنواره در رسانه‌های همگانی به‌ویژه صدا و سیما نیز پخش شود تا هم شرکت‌کنندگان روحیه مضاعف بگیرند هم دامنه گسترده‌تری از مخاطبان از ابعاد سیره رضوی که بعضا مغفول مانده است بهره ببرند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.