رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در آبان ماه امسال ۴۵.۹ درصد است که این رقم درمقایسه با ماه قبل از آن ۶ درصد افزایش یافته است

تورم نقطه به نقطه آبان ماه خراسان رضوی ۴۵ درصد است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، رضا جمشیدی افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه استان طی آبان ماه امسال در نقاط شهری ۴۴ و در نقاط روستایی ۵۳.۲ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۵.۵ و در نقاط روستایی نسبت به ماه قبل ۷.۹ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در آبان ماه سال جاری نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای استان ۶.۱ درصد است که نسبت به مهرماه ۹ دهم درصد کاهش یافته که این شاخص را برای خانوارهای شهری استان ۵.۷ و در نقاط روستائی ۷.۵ درصد است که به ترتیب ۱.۶ درصد کاهش و ۱.۴ درصد افزایش یافته است.

 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان سال جاری در کل خانوارهای استان ۲۶.۵ درصد است که نسبت به ماه قبل ۱.۹ درصد افزایش یافته است، این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۲۵.۴ و برای خانوارهای روستایی ۳۰.۵ درصد است که به ترتیب ۱.۸ و ۲.۱ درصد  افزایش یافته است.

جمشیدی افزود: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در آبان ماه سال جاری خراسان رضوی در گروه خوراکی ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۶۰.۴، پوشاک و کفش ۵۴.۸، مسکن ۱۶.۵ و گروه بهداشت و درمان ۲۳.۶ بوده است. و این ارقام در کشور به ترتیب ۵۶.۶، ۴۲.۹، ۲۸.۴ و ۳۳.۹ است.

وی ادامه داد: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای خراسان رضوی ۲۶۴.۹، در مناطق شهری  ۲۵۵.۸ و در مناطق روستائی ۳۰۴.۷ است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.