معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه مقاومت در برابر تحریم‌های خرد کننده و فشار حداکثری آمریکا جز با روحیه مقاومت و تفکر بسیجی ممکن نبود، اظهار داشت: مقاومت مردم ایران نه فقط تحمل سختی‌ها که مقاومتی فعال توام با تلاش مضاعف، خلاقیت، نوآوری، مجاهدت و اتکا به ظرفیت‌های داخلی و نسل جوان و بسیج ملی بود.

آنچه شکست حداکثری و تغییر را بر آمریکا تحمیل کرد، روحیه بسیجی مردم ایران بود

قدس آنلاین: مهدی فضائلی با اشاره به هفته بسیج و چهار دهه حضور با برکت این تفکر چه به صورت سازمانی و چه یک تفکر و سبک کار و زندگی، خاطرنشان کرد: درباره دستاوردهای بسیج به عنوان یک سازمان رسمی، این مسئولان هستند که باید گزارش عملکرد بدهند، اما به موازات سازمان بسیج ما با پیروزی انقلاب اسلامی برخوردار از یک روحیه و فرهنگ بسیجی در کشور  و احاد جامعه هم شدیم چون تعبیری که امام (ره) و مقام معظم رهبری در مورد بسیج بکار بردند، بسیج مردمی به عنوان یک حرکت عمومی و ملی است.

وی با بیان اینکه وقتی امام(ره) می‌فرمایند بسیج مردمی و عمومی یعنی این حرکت محدود به یک قشر  یا یک صنف و یک دوره معین و خاص نیست، افزود:  بسیج یک نیرو و حرکت است همه اقشار از جوان و پیر، زن و مرد در هر مقطع و زمانی می‌توانند به آن بپیوندند و بخشی از آن باشند. به این معنا آنچه در جامعه ما پس از انقلاب اسلامی شکل گرفت و بالنده شد یک رفتار و روحیه بسیجی بود.

فضائلی با اشاره به اینکه تحمل فشار های حداکثری و تحریم‌های بی‌سابقه دشمن که عمده آن متوجه مردم، خصوصا اقشار ضعیف و مستضعف جامعه بود، بدون روحیه مقاومت و تفکر بسیجی ممکن نبود، گفت: مردم ایران با همین روحیه چه در ۴۰ سال گذشته به طور عام و چه در سالهای اخیر به طور ویژه در مقابل تحریم و سیاست فشار حداکثری بیشترین تحمل و تاب آوری را با سبک زندگی بسیجی وار داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: البته وقتی بحث از مقاومت می‌کنیم منظور فقط تحمل سختی‌ها و کاستی‌ها و کمبودها نیست. ملت غیور ایران اسلامی ۴۰ سال است که در برابر نظام استکباری مقاومت می‌کنند و این مقاومت که از آن سخن می گوییم مقاومت فعال است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه جامعه ما ضمن اینکه سختی‌ها و دشواری‌ها را تحمل می‌کند، با تلاش مضاعف، خلاقیت، نوآوری و مجاهدت و اتکا به ظرفیت های داخلی و نسل جوان خود در صدد پیدا کردن راه‌های میان‌بر و ابزارهای ابتکاری برای عبور از سختی‌ها هم هست، اظهار داشت: در سالهای اخیر با افزایش فشارها و تنگناها، اقدامات و ابتکارها و خلاقیت‌های ارزشمندی به دست نخبگان و جوانان و دانشمندان ما انجام گرفته و علی‌رغم همه محدویت‌ها، توانسته‌ایم پیشرفت‌های بزرگی در عرصه‌های علمی و پژوهشی و در امتداد آن در میدان اجرایی ارتباط میان پژوهش و بخش تولید و توسعه ایجاد کنیم که این مقاومت فعال و پویا است.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه این تحول سریع جز با روحیه بسیجی ممکن نبود، گفت:  ولو اینکه یک محقق یا استاد دانشگاه در کلاس یا آزمایشگاه خود برای یافتن راه حل یک مشکل تلاش کند، تلاش کند یا یک تولیدگر در کارخانه خود برای تأامین نیاز مردم دست به ابتکار بزند، چون نتیجه آن در راه مقاوم سازی کشور و نظام جمهوری اسلامی در برابر تحریم‌ها و پایداری دربرابر دشمن است یک اقدام جهادی و با روحیه بسیجی است که اقتصاد مقاومتی و پایداری در برابر فشارهای حداکثری و به اصطلاح خودشان تحریم های کمرشکن را ممکن و محقق کرده و تاب‌آوری جامعه ما را بالا برده است.

وی افزود: اگر چه جامعه ما فشارهای زیادی را در این سه سال تحمل کرد اما دشمن به اهداف خود که به طور خاص به زانو در آوردن مردم ما بود، نرسید و مردم ما با روحیه بسیجی و مقاومتی که داشتند توانستند شکست حداکثری را به دشمن تحمیل کنند که این نه ادعای ما  بلکه حرف تحلیلگران غربی است که می‌گویند دولت آمریکا در فشار حداکثری شکست خورده و نتیجه آن تغییر در انتخاب مردم آمریکا و تغییر در سیاست دولت بعدی این کشور است.

فضائلی خاطرنشان کرد: آنچه موجب ا ستمرار روحیه بسیجی و فرهنگ مقاومت طی چهار  دهه در جامعه ما شده،  ایمان و اعتقاد و اطمینان مردم به باورهای انقلاب است. نقدهای زیادی وجود دارد و مردم ما گلایه‌ها و اعتراض‌های زیادی نسبت به برخی عملکردها و بعضی دولتمردان و  کارنامه‌ دولت‌ها و بعضی از بی‌عملی‌ها و تصمیم نگرفتن‌ها دارند.  این نقد در همه سالها بوده و در برخی مقاطع مثل الان شاید شدت پیدا کرده و بیشتر شده، اما هنوز هم وقتی اصول و آرمانهای انقلاب را به مردم ارائه می شود به آن علاقه مند هستند. چون اصولی است که هر فطرت پاکی می‌پذیرد و نسبت به آن واکنش مثبتی دارد.

وی اظهار داشت: پس رمز استمرار و گسترش تفکر بسیجی یک جهت آنست که مردم همچنان اصول و مبانی انقلاب را قبول دارند، اگر چه نسبت به رفتارها و عملکرد برخی از کارگزاران نظام اعتراض و نقد هم دارند. اما می‌توانند اینها را تفکیک کنند که این مسائل مربوط به اصل نظام نیست.

وی با یادآوری اینکه تنها یک جامعه بالغ است که می‌تواند این تفکیک را انجام دهد و خوشبختانه بخش بزرگی از جامعه ما این بلوغ را دارند، افزود: راز دیگر این پایداری،  شناخت مردم ما از دشمن و ترفند هایش  و بی‌اعتمادی است که به دشمن دارند و نتیجه مقاومت خودشان را در دستاوردهای این سالها دیده و چشیده‌ و این مسیر را ادامه داده‌اند.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب تاکید کرد: آنچه می‌تواند تداوم این روحیه و انتقال آن به آیندگان را تضمین کند، نخست این باورمندی از طرف مردم است و دوم اینکه مدیران اجرایی و دستگاه‌های حاکمیتی بتوانند مردم را به مقاومت خودشان مطمئن و امیدوار کنند که آن هم نیازمند یک مدیریت جهادی و تلاش مجاهدانه برای مشکل گشایی و حل مسائل است.

فضائلی خاطر نشان کرد: اینکه مردم ببینند مسئولان کشور پا به پای آنها تلاش کرده و  سختی ها را با سخت کوشی تحمل می‌کنند و این باور را به مسئولان پیدا کنند، ایستادگی‌شان ادامه پیدا می‌کند ولی اگر شاهد کارگزاران ناکارآمد باشیم  ایستادگی و روحیه مردم نیز آسیب و لطمه خواهد دید.

وی تصریح کرد: امیدواریم در بخش‌های مختلف کشورمان و در قوای مختلف شاهد این اقدامات مجاهدانه از مسئولان باشیم و در دولت آینده هم یا تغییرات جدی و انتخاب بهینه‌ای که مردم خواهند داشت بتوانیم شاهد یک تحول عظیم و دولتی با روحیه جهادی و بسیجی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.