معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: از سال گذشته تا کنون ۴۳ پایگاه علمی با رویکرد مسجدمحوری در این استان راه‌اندازی شده است.

۴۰ پایگاه علمی مسجد محور در خراسان رضوی وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمود رضا کفاش  افزود: تقویت بنیه علمی بسیجیان جامعه هدف، برگزاری کلاسهای تقویتی و مهارت افزایی و مشاوره تحصیلی از جمله برنامه‌های این پایگاه‌هاست چنان که امسال سه هزار و ۵۰۰ داوطلب کنکور از این مشاوره‌ها استفاده کردند و تا پایان امسال ۲۲ پایگاه علمی مسجد محور دیگر هم راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا پارسال از ۱۵ طرح حمایت معنوی  و به پنج طرح تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد همچنین تعدادی از طرحها نیز تا سقف ۲۰ میلیون ریال حمایت مالی شدند. همچنین امسال تاکنون ۱۱ طرح تا سقف ۵۰ میلیون ریال حمایت شدند و پنج طرح نیز تا سقف ۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: هشت کارگروه در بخشهای مختلف، طرحها و ایده‌های رسیده را مورد ارزیابی قرار می‌دهند که کارگروه پزشکی و زیست، فیزیک و برق از جمله اینهاست همچنین به منظور هدایت و حمایت از محصولات دانش محور، مجوز راه اندازی سه شرکت دانش بنیان اخذ شده است.

کفاش با بیان این که برای خلق استعداد و حمایت از طرحهای زودبازده، ملزم به ایجاد مراکز رشد و نوآوری هستیم افزود: از پارسال تا کنون ۹ مرکز در این زمینه راه اندازی شده است و فعالیت در زمینه ماشین‌های آفرود صحرایی، پاراموتور و هوانوردی و الکترومکانیک از جمله کارهای برخی از این مراکز است.

وی اضافه کرد: خانه بسیج نخبگان نیز با هدف رصد و احصای نیازهای اساسی خراسان رضوی تشکیل شده است و دستکم هزار و ۳۰۰ پژوهشگر، نخبه علمی و مخترع با سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان رضوی همکاری دارند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.