رییس اداره تبلیغات اسلامی گناباد گفت: مهمترین وظیفه طلاب و روحانیون در بحران کرونا ایجاد روحیه امید بین آحاد جامعه است.

وظیفه روحانیون در بحران کرونا امیدبخشی به مردم است

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام محمد رضا رحمانی افزود: روحیه امید از ضرورتهای مقابله با بیماریهاست و روحانیون باید با استفاده از آیات و روایات و بهره‌گیری از فضای مجازی روحیه امید را در راستای تعالیم اسلامی در مردم افزایش دهند.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون گنابادی از ابتدای شیوع ویروس همه گیر کرونا در صحنه مقابله با این بیماری حضور تاثیرگذاری داشتند که از جمله می توان به مشارکت در طرح مواسات و همدلی و توزیع کمکها و بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر کرونا و تهیه و توزیع ماسک رایگان در معابر عمومی و شناسایی اقشار آسیب پذیر اشاره کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گناباد با اشاره به رویکردها و اقدامات این اداره در مقابله با شیوع ویروس همه گیر کرونا دیگر اقدامات روحانیون این شهرستان را مشارکت در غسل دادن و تدفین اموات کرونایی، احوال پرسی و مشاوره تلفنی با خانواده های مبتلا و توزیع نذورات برای تهیه قربانی و دعوت از مردم برای اهدای خون با توجه به کمبودها در این بخش برشمرد.

رحمانی افزود: طلاب و روحانیون گناباد از ابتدای شیوع ویروس همه گیر کرونا با ایجاد گروه راهنمایان سلامت در فرآیند بازدید از اصناف و اماکن عمومی مشارکت داشتند و به افرادی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند تذکر دادند.

وی سایر این اقدامات را نصب بنرها و پوسترهای آموزشی در موضوعات مرتبط با رعایت دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی و فضاسازی شهری و محلات برای توجه خاص مردم به دعاهای صحیفه سجادیه و دعای فرج و برگزاری کرسیهای علمی به صورت مجازی با حضور اساتید و آگاه سازی مردم برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ دانست.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۸۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۷۳۸ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.