رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: ترویج معارف ناب رضوی اولویت اصلی آستان قدس رضوی در حوزه رسانه است.

ترویج معارف ناب رضوی، اولویت آستان قدس در حوزه رسانه

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی خیرجو در دیدار با عباس محمدیان، رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی، که به مناسبت هفته بسیج صورت گرفت، با اشاره به اینکه بسیجیان با الگوگیری از امام رضا(ع) فرهنگ مبارزه خستگی‌ناپذیر را اولویت خود قرار داده‌اند، اظهار کرد: طی ۴ دهه اخیر، عمده مشکلات کشور به دست بسیج مردمی و با ورود روحیه بسیجی مرتفع شده است و مسئولیت بخش عظیمی از فعالیت‌های فرهنگی مساجد را بسیجیان برعهده داشته‌اند.
وی افزود: آستان قدس رضوی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود، و بسیج رسانه استان خراسان رضوی با استفاده از نیروهای مخلص بسیجی، باید با مشارکت یکدیگر، زمینه ورود هرچه بیشتر بسیج را به حوزه نرم‌افزاری فراهم آورند.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه استان پهناور خراسان بسیجی‌پرور است، ادامه داد: بسیجیان خراسانی در حوادث و بزنگاه‌های مهم و حیاتی همچون رخدادها و بلایای طبیعی بلافاصله پای کار آمده‌اند و به‌حق با همه توان برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان در کف میدان حضور پیدا کردند. این روحیه درخور ‌تحسین است.
ایران در پرتو امام رضا(ع)
خیرجو در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد جدید آستان قدس رضوی در حوزه رسانه اشاره کرد و افزود: نگاه آستان قدس رضوی این است که «ایران در پرتو امام رضا(ع)» است. از همین رو، برای فعالیت‌های رسانه‌ای با محوریت معارف ناب رضوی باید به ظرفیت‌های رسانه‌ای آستان قدس رضوی دقیق‌تر و عمیق‌تر نگاه کرد.
وی به فرایند مشقت‌بار، سخت و پرخطر تشرف زائران عاشق و دلداده افغانستانی و پاکستانی به مشهد مقدس برای زیارت حضرت ثامن‌الحجج(ع) اشاره، و بر لزوم تولید محتوای رسانه‌ای و نرم‌افزاری با محوریت معارف رضوی برای تأثیرگذاری بر زائران افغانستانی، هندی و ... با مشارکت مرکز ارتباطات و رسانه و بسیج رسانه استان تأکید کرد.
تربیت نیروی انسانی با روحیه بسیجی‌
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تصریح کرد: انتظار داریم بسیج رسانه در حوزه تربیت نیروی انسانی و خبرنگار طراز انقلاب فعالیت جدی صورت دهد. آستان قدس رضوی نیز برای بهره‌گیری از این نیروها و هم‌چنین همیاری با بسیج رسانه در حوزه آموزش و تربیت نیروی انسانی آماده است.
خیرجو هم‌چنین بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های روزنامه قدس و توزیع حداکثری آن در سطح استان، وسعت بخشیدن حوزه فعالیت خبر و رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی با محوریت سال جهش تولید، ایجاد تغییر و تحولات در حوزه وقف و نذر با محوریت نذر رسانه‌ای و ... تأکید کرد.
رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در این دیدار با بیان اینکه آستان قدس رضوی فراتر از رسانه‌های رسمی می‌تواند در سطح جامعه تأثیرگذار باشد، بر لزوم ایجاد وحدت میان رسانه‌های استانی تأکید کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.