مرکز آموزش حرفه‌ای و مهارتی علوم پزشکی رضوی در بیمارستان رضوی راه‌اندازی شد.

مرکز آموزش حرفه‌ای و مهارتی علوم پزشکی رضوی راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر محمد وجدانپرست، مدیر آموزش و پژوهشی بیمارستان رضوی ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: با توجه به اهمیت آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی به‌ویژه در حال حاضر که اقشار جامعه با ضیق وقت مواجه هستند و نیز دوره‌های آکادمیک دوره‌هایی زمان‌بر است، برگزاری این دوره‌ها در مراکز متعدد معتبر توانسته به یاری بسیاری از علم‌دوستان بیاید.
وی افزود: حدود دو سال است که بر اساس مصوبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، امتیاز مرکز آموزش‌های تخصصی و مهارتی علاوه‌بر مراکز دولتی و دانشگاهی به مراکز خصوصی که دارای امکانات آموزشی، تجهیزات و فضای فیزیکی مناسب باشند، اعطاء می‌شود که بیمارستان رضوی با دارا بودن شاخص‌های لازم، اکنون موفق به راه‌اندازی این مرکز آموزشی شده است.
دکتر وجدانپرست اظهار کرد: در این حوزه، مقرر است بیمارستان رضوی روی مباحث تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در فاز نخست و سپس در صورت نیاز، در حیطه‌های دیگری مانند پزشکان عمومی، گروه‌های پرستاری و... ورود پیدا کرده و دوره‌های توانمندسازی را برگزار کند.
به گفته وی، معیار پذیرفته شدن اعضای هیأت مدیره این مرکز آموزشی، داشتن سابقه آموزشی، مدیریت آموزشی و در واقع تدریس در دانشگاه‌های مربوطه بود که بر این اساس، یک پزشک فلوشیپ اقدامات مداخله‌ای قلب و عروق بزرگسالان، یک پزشک فوق تخصص گوارش، یک پزشک فوق تخصص جراحی قفسه صدری (جراحی توراکس) و نیز یکی از پزشکان فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی این مرکز درمانی واجد شرایط بوده و به‌عنوان اعضاء هیات مدیره این مرکز انتخاب شدند.
دکتر وجدانپرست با اشاره به اینکه توجه و تمرکز به آموزش و پژوهش به عنوان بندی اساسی در اساس‌نامه بیمارستان رضوی قید شده است، بیان کرد: برای فاز نخست برگزاری دوره‌های آموزشی در حیطه‌های تخصصی شامل قلب و عروق، گوارش، گوش و حلق و بینی، پاتولوژی و بیهوشی را در دستور کار داریم.
گفتنی است، بیمارستان رضوی یکی از فعال‌ترین مراکز درمانی معدود در سطح کشور است که در حوزه برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی اهتمام ویژه‌ای دارد و در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدام به برگزاری سمینارها در بستر اینترنت(وبینار) کرده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.