مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: سفر شهروندان با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در این استان ظرف هشت ماه اخیر تحت تاثیر بحران شیوع ویروس کرونا به میزان ۳۸ درصد نسبت به پیش از این بحران کاهش یافته است.

سفر جاده‌ای در خراسان رضوی کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین،  ابراهیم نصری افزود: هشت میلیون و ۳۲۳ هزار و ۵۵۰ فقره بلیت ظرف همین مدت در خراسان رضوی برای مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای مقصدهای درون و برون استانی صادر شده است.  

وی ادامه داد: این میزان فروش بلیت برای سفرهای برون‌شهری در خراسان رضوی ظرف هشت ماه اخیر امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشانگر کاهش ۳۸ درصدی مسافرت در این استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ظرف هشت ماه پارسال ۱۳ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۷۶۰ مورد سفر برون‌شهری شهروندان در این استان ثبت شده بود.  

وی افزود: همچنین شمار خودروهای جاده‌ای عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه که ظرف هشت ماهه امسال در خراسان رضوی مسافر جابه‌جا کرده‌اند نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد کاهش یافته است.
نصری ادامه داد: شمار خودروهای جاده‌ای عمومی فعال در خراسان رضوی پارسال ۸۴۵ هزار و ۴۲۰ دستگاه بود که امسال با کاهش ۲۵ درصدی به ۶۳۱ هزارو ۵۴۰ دستگاه رسید.  
وی همچنین گفت: ۱۳ درصد اختلاف در کاهش خودروها و مسافران نشانگر افزایش گنجایش، پر شدن بیشتر صندلی اتوبوسهای بین‌شهری و بهره‌وری بیشتر از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در خراسان رضوی است.  

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته، در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

افزون بر ۹ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای شامل اتوبوس، مینی‌بوس و خودروی سواری کرایه در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.