استاندار خراسان رضوی ضمن تاکید بر ضرورت نقش پررنگ‌تر بانک‌ها در تحرک بخش عمران استان گفت: همه بانک‌های خراسان رضوی اعم از دولتی و خصوصی باید در توسعه استان مشارکت موثر داشته باشند.

بانک‌های خراسان رضوی باید در توسعه استان مشارکت داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین،  محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج و ولادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار کرد: با توجه به شرایط استان و ظرفیت‌هایی که وجود دارد، بانک‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار استان دارند. طبیعتا در خراسان رضوی اولویت ما سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار است که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در قالب جذب سرمایه‌گذاری تصریح کرد: تلاش مدیریت استان بر این است که این روند با سرعت ادامه پیدا کند و معین‌هایی که انتخاب شده و تعهداتی داشته‌اند، به فعالیت خود ادامه دهند.

معتمدیان ضمن تاکید بر جذب سرمایه‌گذار در سیاست‌گذاری‌های جدید استان عنوان کرد: بخش عمران استان نیاز به توجه بیشتری دارد و در این راستا می‌طلبد که بانک‌ها به جهت تاثیرگذاری در این حوزه نیز ورود کنند. ظرفیت‌های قانونی خوبی از جمله ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی وجود دارد که از آن می‌توان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیز استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: در استان پروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها و آب و فاضلاب وجود دارند که برای تسریع در تکمیل آن‌ها به خلق منابع جدید نیاز داریم و یکی از راه‌های خلق تامین منابع جدید، استقراض یا ضمانت بازپرداخت توسط دولت از بانک‌ها است. اگر بخش عمران فعال و پویا باشد، تحرک حوزه اقتصاد به ویژه بخش اشتغال‌زایی را در پی خواهد داشت.

وی ضمن تاکید بر شفافیت حوزه بانکی بیان کرد: همه بانک‌های استان که ظرفیت قابل توجهی برای خراسان رضوی محسوب می‌شوند، باید در برنامه‌های توسعه استان مشارکت داشته باشند. برای اینکه حرکت استان به سمت توسعه را تسریع ببخشیم، باید در مرحله اول درصد مصارف منابع استانی افزایش یابد و در مرحله بعدی تلاش نماییم از منابع ملی بانک‌ها جذب شود.

معتمدیان ادامه داد: در شرایطی که در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی به سر می‌بریم، اولویت مدیریت استان کمک به تثبیت وضعیت اشتغال موجود و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی و توسعه واحدهای تولیدی است.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در این جلسه، حمید صفایی‌ نیکو، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سیستم بانکی استان در خصوص برنامه عملیاتی و اهداف شبکه بانکی استان نیز توضیحاتی را ارائه کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.