معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هزار و ۴۰۰ بسته کمک معیشتی به دانش‌آموزان محروم در سطح این استان تعلق گرفته است.

صدها بسته کمک معیشتی به دانش‌آموزان خراسانی تعلق گرفت

به گزارش قدس آنلاین،  ابوالحسن حقیقی افزود: بسته‌ها کمک معیشتی با مشارکت مالی آستان قدس رضوی در حال آماده‌سازی است تا در میان خانواده‌های محروم و کم‌بضاعت دارای عضو دانش‌آموز در سطح استان خراسان رضوی توزیع شود.  

وی ادامه داد: کار توزیع بسته‌های کمک معیشتی دانش‌آموزان محروم با شناسایی و معرفی آنها از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و همکاری آستان قدس رضوی صورت می‌گیرد.  

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این بسته‌ها با هدف حمایت تامین تغذیه مناسب دانش‌آموزان خانواده‌های محروم شامل خانوارهایی می‌شود که تاکنون هیچگونهکمکی از سوی دیگر نهادهای حمایتی دریافت نکرده‌اند.   

وی افزود: گفت: بر این اساس وضعیت ارائه کمکهای حمایتی به پنج هزار خانوار محروم دارای دانش‌آموز در خراسان رضوی بررسی و مشخص شد تاکنون هزار و ۴۰۰ خانوار از این تعداد کمکی دریافت نکرده‌اند لذا برای توزیع بسته‌های کمک معیشتی به این تعداد خانوار اقدام لازم صورت گرفت.

حقیقی ادامه داد: هم‌اینک کار تامین، آماده‌سازی و بسته‌بندی این اقلام در جریان است تا از ابتدای هفته آتی تقدیم هزار و ۴۰۰ خانوار خراسانی ساکن در مناطق محروم و حاشیه شهرها شوند.

وی گفت: ارزش هر بسته معیشتی شامل روغن، برنج، حبوبات و دیگر اقلام غذایی اساسی با توجه به تامین اعتبار آن از سوی آستان قدس رضوی پس از جمع‌بندی نهایی به زودی اعلام می‌شود.  

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی افزون بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز شامل ۹ درصد از کل جمعیت دانش‌آموزی کشور را دارد.  

خراسان رضوی دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد.

یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.