فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور گفت: پنجم آذر یادآور تشکیل مردمی‌ترین نهاد ارزشمند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس اندیشه والای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت.

 بسیج مردمی‌ترین نهاد انقلاب است

به گزارش قدس آنلاین،  امیر سرتیپ رضا آذریان امروز با در پیامی مکتوب به مناسبت هفته بسیج افزود: شجره طیبه بسیج امروز درخت تنومندی است که تاکنون توانسته در کنار سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از نیروهای متعهد در صحنه‌های مختلف، از هشت سال دفاع مقدس تا عرصه عمران و سازندگی، مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان و همچنین ویروس منحوس کرونا نقش بسیار مهم و اساسی ایفا نماید.

وی ادامه داد: سالروز تشکیل این نهاد ارزشمند را به محضر فرماندهی معظم کل قوا و همچنین خانواده معظم شهدا، ایثارگران و بسیجیان سرافراز تبریک عرض می‌نمایم و موفقیت و سربلندی دریادلان بسیجی را در پرتو رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری از خدای متعال خواستارم.

بسیج مستضعفان با فرمان امام خمینی (ره) روز پنجم آذر ماه ۱۳۵۸ تشکیل شد.

به همین مناسبت روزهای ۳۰ آبان تا ششم آذر ماه "هفته بسیج" نامگذاری شده است.

یک میلیون و ۷۰۰ هزار بسیجی در قالب ۳۸ ناحیه مقاومت و بالغ بر پنج هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح استان خراسان رضوی سازماندهی شده و فعالیت دارند.

از این تعداد یک میلیون و ۱۸۱ هزار نفر بسیجی عادی، ۴۹۹ هزار بسیجی فعال و بقیه بسیجی کادر محسوب می‌شوند.  

همچنین ۲۳ هزار حلقه صالحین بسیج محلات و دانش‌آموزی خواهران و برادران در سطح نواحی و پایگاههای مقاومت بسیج استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.