معاون شهردار مشهد گفت: بدون در نظر گرفتن انتفاع مالکان، بحث احیای خانه‌های تاریخی مستقر در مشهد ناقص است.

انتفاع مالکان باید در احیای خانه‌های تاریخی مشهد مدنظر باشد

به گزارش قدس آنلاین،   محمدرضا حسین نژاد ظهر امروز در دومین جلسه کمیته بازآفرینی بافت‌ها و ابنیه تاریخی اظهار داشت: در بحث احیای خانه‌های تاریخی باید طوری با مالکان برخورد کنیم که موضوعات اقتصادی حل شده باشد و انتفاعی برای آن‌ها به وجود آورد که نسبت به بازآفرینی بافت‌های خود رغبت پیدا کنند.  

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بیان کرد: ما نباید فکر کنیم که سود ساخت و ساز در تخریب است، باید به نقطه‌ای دست پیدا کنیم که حفظ آثار ارزشمند توجیه پذیری لازم را برای مالکان داشته باشد که مسیر احیا و بازآفرینی طی شود.

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: در جلسه قبلی این کمیته مواردی در زمینه بافت‌های مرتبط با سازمان میراث فرهنگی را مورد بررسی قرار دادیم و از این سازمان درخواست داریم که هر چه سریع‌تر مصوبه کمیته فنی میراث را برای ادامه کار ارائه کند.

محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهار داشت: چند صد هکتار از بافت مرکزی شهر مشهد، بافت تاریخی است. در این جلسه موضوع اصلی ما سیاست‌گذاری نحوه اجرایی کردن مصوبه شورا در بحث مشوق‌های بافت تاریخی بود.  

وی افزود: همچنین دو دفتر مشغول به کار در بافت‌های تاریخی پیشنهاداتی را برای جداره‌سازی محور بافت‌های تاریخی (کوچه آیت‌الله خامنه‌ای و بخشی از خیابان ارگ) ارائه کردند و برای پیشخوان خیابان جنت نیز مواردی مطرح و مجوزهای لازم در این جلسه صادر شد.

مهدی نیا اظهار داشت: امید داریم که به زودی بحث اعتبارات بودجه‌ای آن در کمیسیون حل شود تا بتوانیم قبل از سال ۱۴۰۰ نسبت به اجرایی شدن بحث "جداره سازی" که یکی از آیتم‌های اصلی بحث احیای بافت‌های تاریخی است، گام برداریم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.