«رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال بازگشت دولتی آتی آمریکا به برجام مدعی شد شرم‌آور است که ببینیم از روند صلح جوانه‌زده با بازگشت به مماشات ممانعت شود

واکنش مشاور امنیت ملی ترامپ به احتمال بازگشت آمریکا به برجام

به گزارش قدس آنلاین از «بلومبرگ»، اوبراین در ادامه مصاحبه با یک برنامه رادیویی ادعا کرد مبنای امضای توافقات عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که تاکنون امارات، بحرین و سودان به آن پیوسته‌اند، اشتراک در «بی‌اعتمادی به ایران» بوده است.

او در ادامه تصریح کرد: «شرم‌آور است که ببینیم از روند صلح جوانه‌زده با بازگشت به مماشات ممانعت شود.»

این مقام دولت ترامپ همچنین گفت که امیدوار است عربستان سعودی هم به این توافقات بپیوندد و هر چه زودتر این اتفاق بیفتد بهتر است.

وی در ادامه، به روند انتقال قدرت در آمریکا هم اشاره کرد و گفت انتظار دارد «خیلی حرفه‌ای» این روند انجام شود و گفت که انتظار می‌رود بزودی با «آنتونی بلینکن» نامزد انتخابی بایدن برای سمت ریاست وزارت خارجه آمریکا و «جیک سالیوان» نامزد مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار داشته باشد. اوبرایان گفت: تونی و جیک هر دو حرفه‌ای هستند و سالیوان «صلاحیت‌های تحسین‌برانگیزی» دارد.

او در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌ها در خصوص قصدش برای ورود به رقابت انتخاباتی گفت فعلاً به طور کامل بر سمتش تمرکز دارد و در حال حاضر قصد رقابت برای چیز دیگری را ندارد. وی افزود اگر ترامپ بخواهد در رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت کند، او هرگز در مقابل وی قرار نخواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.