هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) می‌گوید: برنامه اتم قطعا فضای جدیدی برای مخاطب ایجاد خواهد کرد، با شروع این برنامه باید روی وایرال کردن ویدیوها کار شود؛ برای این کار، هم از شبکه های اجتماعی و هم از رسانه های رسمی استفاده کنید.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی برنامه تلویزیونی «اتم»، حجت الله عبدالملکی، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) ضمن بازدید از مجموعه اتم، درجریان ساخت این برنامه قرار گرفت.

عبدالملکی در دیدار با عوامل برنامه تلویزیونی اتم، با بیان این مطلب که چند مسئله کلیدی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید، افزود: یکی بخش تولید است که باید محصولات جذابی تولید شود. ویدیوهایی که من مشاهده کردم انصافا ساخت خوبی داشتند. با توجه به اینکه ویدیوها ابتدا در شبکه های استانی پخش می شود، این کیفیت خوب تولید به صداوسیمای استانها خیلی کمک می کند. این برنامه در استان ها مورد استقبال واقع می شود، چون معمولا تولیدات صداوسیمای استان ها کیفیت پایین تری دارند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه برنامه اتم از استانها شروع می شود و هر کدام از ویدیوها به یک منطقه از کشور تعلق دارد، ویژگی خاص این برنامه است، مثلا من که کرد هستم از دیدن برنامه اتمی که متعلق به کردستان بود احساس خوبی پیدا کردم.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: مسئله دیگری که باید به آن توجه کنید، کنداکتور است. علاوه بر اینکه برنامه باید زمان پخش مناسبی داشته باشد، باید تلاش کنید برنامه های استان های مختلف نیز زمان پخش تقریبا یکسانی داشته باشند که در حق کسی اجحاف نشود. وقتی کار جدی می شود، از حواشی بی نصیب نیست؛ بنابراین تا حد امکان باید شرایط مساوی برای شرکت کنندگان در این رقابت ایجاد شود.

این اقتصاددان و کارشناس اقتصاد مقاومتی با اشاره به این که برنامه اتم قطعا فضای جدیدی برای مخاطب ایجاد خواهد کرد، افزود: با شروع برنامه باید روی وایرال کردن ویدیوها کار کنید؛ برای این کار، هم از شبکه های اجتماعی و هم از رسانه های رسمی استفاده کنید.

وی با تاکید بر این مطلب که برخلاف تصور عده ای، رسانه های رسمی هم تاثیر زیادی دارند، گفت: چون شبکه های اجتماعی از صفر شروع کردند و به اینجا رسیدند، در نظر برخی، پرمخاطب می آیند، اما هنوز رسانه اصلی صداوسیما و بعد از آن خبرگزاری ها هستند. سعی کنید روی آنتن خبرگزاری ها باشید، مخاطبان مهمی دارند.

عبدالملکی ادامه داد: بخشی از مخاطبان شما مردم و بخشی مسئولان و نخبگان هستند؛ باید روی هر دو گروه تمرکز کنید. گاهی اهمیت گروه دوم از گروه اول کمتر نیست؛ چون ساختن و اصلاح دیدگاه مسئولان و نخبگان کار مهمی است. اینکه بتوانید به وزرا و نمایندگان مجلس و ... نشان دهید که مردم چه کارهای اثرگذاری انجام می دهند تا آنها به مردم عرصه بدهند یا لااقل مانع فعالیتشان نشوند. مثلا در بحث کسب و کار مهمترین نکته این است که دولت ها هیچ کاری نکنند و بگذارند مردم کار خود را انجام دهند.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: با توجه به اینکه اتم ها در این برنامه در حوزه های مختلف فعالیت می کنند، اگر از آنها در مورد موانع فعالیتشان بپرسید، مفید است. بخشی از موانع، کانال های رسمی هستند، ازجمله ادارات و سازمان ها؛ بخش دیگر می تواند فرهنگ مردم باشد که در برخی زمینه ها پذیرش مفهومی را ندارند و این نیاز به بازنگری توسط نهادهای مسئول دارد.

گفتنی است برنامه تلویزیونی اتم با حمایت بنیاد نوآوری‌های اجتماعی و با همکاری معاونت استان‌های صداوسیما و با هدف شناسایی و معرفی الگوها و تجربه‌های موفق مردمی درحال تهیه است. ویژگی خاص شرکت کنندگان این برنامه حل یک مسئله یا مشکل با محوریت خلاقیت و نیز مشارکت مردم در آن امر است.

این مسابقه در دو سطح استانی و ملی طراحی شده که در مرحله اول، 10 اتم برتر هر استان به رقابت می پردازند و بطور همزمان از تمامی شبکه های استانی پخش خواهد شد. در مرحله ملی که پخش آن از شبکه سراسری صورت می گیرد، 31 اتم برگزیده (اتم برتر هر استان که با آراء مردم انتخاب شدند) شرکت کنندگان این رقابت خواهند بود تا سه اتم برتر این مسابقه شناخته شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.