خادم حرم حضرت معصمومه(س) به نقل از آیت الله بهجت گفت: گاهی حضرت رضا علیه السلام مشکلات برخی افراد را به همشیره مکرمه خود ارجاع می دهند تا این بانوی گرامی گره از کار ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت بگشایند.

 ارجاع  برخی از گرفتاری های مردم به حضرت معصومه(س) توسط امام رضا(ع)

قدس آنلاین – وحید اکرمی: حضرت فاطمه معصومه(س) مظهر فضائل و مقامات است. روایات معصومان، فضیلت‌ها و مقامات بلندی را به آن حضرت نسبت می‌دهد. امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند: «آگاه باشید که برای خدا، حرمی است و آن مکه است و برای پیامبر خدا حرمی است و آن مدینه است و برای امیر مؤمنان حرمی است و آن کوفه است. بدانید که حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است. آگاه باشید که قم کوفه‌ی کوچک ماست. بدانید بهشت، هشت دروازه دارد که سه تای آن‌ها به سوی قم است. بانویی از فرزندان من به نام فاطمه دختر موسی در آن جا رحلت می‌کند که با شفاعت او، همه‌ی شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند.»

باتوجه به اینکه بسیاری از طلاب و روحانیون در قم و در مجاورت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها حضور داشته و تعداد زیادی از علما و مراجع گرانقدر در این شهر سکونت دارند، این افراد رابطه معنوی زیادی با این حرم شریف پیدا کرده اند و جملات ارزشمندی را در رسای مقام والای کریمه اهل بیت ایراد نموده اند.

علی خوش زبان یکی از خدامی است که سالها توفیق خدمت همزمان در حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) را دار بوده است. او بواسطه حضور در این حرم های شریف اشخاص والامقامی را از نزدیک دیده و با آنها همکلام شده است. یکی از این افراد حضرت آیت الله بهجت است که جملاتی زیبا در توصیف حرم حضرت معصومه و ارزش خدام او دارد.

ارجاع مشکلات به حضرت معصمومه(س)

آقای خوش زبان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: روزی در ملاقاتی که با حضرت آیت الله بهجت داشتم ایشان فرمودند که گاهی حضرت رضا علیه السلام مشکلات برخی افرادی را به همشیره مکرمه خود ارجاع می دهند تا این بانوی مکرمه گره از کار ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت بگشایند.

وی افزود: همچنین مرحوم آیت الله بهجت در سخنی دیگر در وصف خادمان بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(س) فرمودند: خدام حضرت معصومه سلام الله علیها تاجی از نور بر سردارند.

وی در ادامه به ذکر کرامتی از حضرت فاطمه معصومه(س) پرداخت و بیان داشت: مرحوم حاج شیخ غلامرضا طبسی والد مرحوم آیت الله طبسی زمانی در قم ساکن بوده ولی از جاذبه سخن و گفتار قوی برخوردار نبود، به همین دلیل نمی توانست منابر پرشوری داشته و جمعیت کمی در مجالس او حضور می یافتند. او از این بابت ناراحت بود. روزی این واعظ جلیل القدر به حضرت معصومه سلام الله علیها متوسل می شود وپس از آن توسل آنچنان از بیان شیرین و دلنشین بهره مند می شود که مجالس ایشان در زمانه خود معروف گشته و پس از بازگشت به مشهد هیچ منبر و مجلسی در این شهر به اندازه منبر ایشان از شور و حرارت برخوردار نبوده و جمعیت فراوانی برای شنیدن خطابه های مرحوم حاج شیخ غلامرضا طبسی در مجلس ایشان جمع می شده است.

امیدوارم کریمه اهل بیت(س) با عنایت خاص خود باعث شوند جامعه مسلمان ایران را از شر ویروس منحوس کرونا نجات و مردم را از این گرفتاری عظیم برهانند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.