رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد گفت: تسهیلات مشاغل خانگی به ۶۰ نفر از هنرمندان فعال حوزه صنایع دستی در روستاهای این شهرستان جنوبی استان خراسان رضوی پرداخت شد.

وام‌ مشاغل خانگی به ۶۰ هنرمند صنایع دستی گناباد پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا شناسایی افزود: پرداخت وام مشاغل خانگی در قالب طرح حمایتی "یک محصول یک‌ روستا" با همکاری اداره کار، تعاون و رفاه جتماعی و صندوق کارآفرینی امید به این هنرمندان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این روستاها شامل روستای "مند" مهد سفال استان، روستای زیرجان به عنوان محل سبد بافی و روستای گیسور به عنوان‌ محل گلیم بافی است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد گفت: این‌ وام ‌به مبلغ حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بیش از ۶۰ هنرمند در رشته های سفال، گلیم و سبدبافی پرداخت شده و این تعداد در حال افزایش است.

وی افزود: هدف از پرداخت این ‌تسهیلات در قالب وام مشاغل خانگی حمایت از هنرمندان، ایجاد اشتغال پایدار و تشویق کارآفرینان فعال در حوزه صنایع دستی است.

شناسایی ادامه داد: گناباد در حوزه تولید صنایع دستی اصیل به ویژه در زمینه مصنوعات سفالی شهرستان پیشگام در استان خراسان رضوی است.

وی گفت: دست‌آفریده‌های زیبا و اصیل سفالین هنرمندان صنایع دستی گناباد در فهرست میراث معنوی ایران ثبت شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد افزود: روستای "مند" این شهرستان به عنوان "روستای سفال" به زودی دارای شماره ثبت ملی خواهد شد که ‌گامی مهم و موثر در تحقق توسعه پایدار در گناباد است.  

افزون بر ۲۰۰ اثر تاریخی تاکنون در گناباد شناسایی‌ شده و ۱۳۷ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده‌ است.

گناباد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.