رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت‌حیدریه از توزیع ۴۰ تن گوشت منجمد مرغ طرح تنظیم بازار در این شهرستان خبر داد.

۴۰ تن گوشت منجمد مرغ در تربت‌حیدریه توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین،  محمد اشرفی قیمت هرکیلوگرم گوشت منجمد مرغ را ۱۵۳ هزار ریال ذکر کرد و افزود: مردم می‌توانند با رعایت مسایل بهداشتی و فاصله فیزیکی با مراجعه به مراکز فروش از پیش تعین شده، مرغ مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی ادامه داد: درروزهای گذشته با توجه به افزایش قیمت فرآورده‌های دامی، قیمت هرکیلوگرم مرغ تا ۳۸۰ هزار ریال و در برخی موارد نیز بیش از این افزایش یافت.

 رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت‌حیدریه با بیان اینکه از زمان اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی، اصناف این شهر همکاری مطلوبی داشته‌اند گفت: تیم‌های بازرسی شامل نمایندگان فرمانداری، اصناف، ادارات صنعت و معدن، بهداشت، اماکن، نیروی انتظامی، بسیج و تعزیرات حکومتی بازید روزانه از واحدهای صنفی را در دستور کار خود دارند و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.  

وی شمار دام سنگین در تربت حیدریه را ۱۴ هزار و ۳۴۱ راس، دام سبک را ۳۱۲ هزار و ۲۵۳ راس و گاوداری شیری را ۴۴ واحد ذکر کرد و افزود: ۶۶ واحد گاوداری پرواری، پنج واحد گاوداری صنعتی، یک مجتمع گاوداری، ۲۷۲ واحد پرورش گوسفند گوشتی و پرواربندی، ۶۰۸ واحد دامداری روستایی، ۱۴۵ واحد مرغداری گوشتی، پنج واحد مرغ تخمگذار، هشت واحد پرورش بوقلمون، چهار واحد تکثیر ماهیان سردآبی، ۱۲ واحد پرورش ماهیان سردآبی، هشت واحد پرورش ماهیان گرمابی و یک واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در تربت‌حیدریه مشغول  فعالیت هستند.

اشرفی ادامه داد: تربت‌حیدریه دارای یک کشتارگاه دام سنتی، یک کشتارگاه دام صنعتی در حال تاسیس، ۲ بازار دام سبک و سنگین، پنج کارخانه تولید خوراک دام و طیور، یک مرکز بسته بندی تخم مرغ، یک کارخانه فرآورده های لبنی، سه کارخانه تولید پنیر اولیه و پنیر پیتزا، ۱۳۰ مرکز عرضه مرغ و ماهی، ۱۱۸ واحد قصابی و ۴۸ مرکز لبنیاتی است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.