رییس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: بسیج را باید فراتر از جریان‌ها، جناح‌ها و احزاب سیاسی دید در غیر این صورت کوچک سازی یک ظرفیت بسیار بزرگ و به نوعی کفران یک نعمت حیاتی است.

بسیج را فراتر از احزاب ببینیم

به گزارش قدس آنلاین، عباس محمدیان افزود: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان کاروانسالاران انقلاب همواره به بسیج و فرهنگ عاشورایی آن توجه ویژه داشتند. همین توجه به اعتماد تبدیل شد و همین اعتماد دوسویه بارها معجزه آفرید و کشور را از تنگناها عبور داد.
وی ادامه داد: نگاه به برخی رفتارها که برخی به نام بسیج مرتکب می‌شوند ما را به این نتیجه می‌رساند که دیگران برای فربه شدن قدرت خود، توان و اقتدار بسیج را تراش می‌دهند. حتی توجه نمی‌کنند یا برای آنها مهم نیست که اگر این روند ادامه یابد، می‌تواند به شکستن این درخت تناور بیانجامد.
رییس بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و نقش آفرینی بسیجیان در آن دوران گفت: جبهه بدون بسیج، قابل تصور نیست، بسیج که قامت کشید و وارد میدان شد، دشمن هم شکست را تا عمق استخوان تجربه کرد. وی افزود: بعد از جنگ و در دوران سازندگی نیز بسیج در حوزه‌ و عرصه‌های مختلف از امنیت شهری تا مرزبانی و بهداشت و درمان به ایفای نقش پرداخت.
محمدیان گفت: خط بسیج در دفاع مقدس و سازندگی اکنون نیز ادامه دارد و توفیق آفرین است. با این وجود، رسم الخط بسیج را در دهه پنجم حیات مبارک نظام اسلامی باید با منشور گام دوم انقلاب تنظیم کرد تا فردا را برای ما تضمین کند. و در این راستا توجه به ظرفیت‌های داخلی، طراحی توسعه درون زا، امید آفرینی، مردم داری، فعال سازی ظرفیت ها برخی از اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: اگر بسیج را فراتر از یک سازمان، در قالب یک تفکر تعریف کنیم نمره قبولی خواهد گرفت اما اگر فقط بخواهیم نگاه سازمانی به آن داشته باشیم معلوم نیست چه نمره ای می‌توان پای کارنامه بسیج گذاشت.

بسیج مستضعفان با فرمان امام خمینی (ره) پنجم آذر ماه ۱۳۵۸ تشکیل شد. به همین مناسبت روزهای ۳۰ آبان تا ششم آذر ماه "هفته بسیج" نامگذاری شده است.

یک میلیون و ۷۰۰ هزار بسیجی در قالب ۳۸ ناحیه مقاومت و بالغ بر پنج هزار پایگاه مقاومت بسیج در استان خراسان رضوی سازماندهی شده و فعالیت دارند. از این تعداد یک میلیون و ۱۸۱ هزار نفر بسیجی عادی، ۴۹۹ هزار بسیجی فعال و بقیه بسیجی کادر محسوب می‌شوند.  

همچنین ۲۳ هزار حلقه صالحین بسیج محلات و دانش‌آموزی در نواحی و پایگاه‌های مقاومت بسیج استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.