مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: تمام سعی و تلاش ما این است که در آینده نزدیک جزء کشورهای برتر در حوزه عمودپروازها باشیم؛ اگرچه افق نقشه راه فراتر از این است.

ایران در آینده نزدیک جزء کشورهای برتر حوزه عمودپرواز قرار می‌گیرد

قدس آنلاین: به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، مراسم افتتاح هماورد ملّی توسعه (همت) در فناوری صنعت هوایی، با حضور مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، رییس انجمن هوافضای ایران، جمعی از اساتید دانشگاه­ های کشور و دانشجویان علاقه مند شرکت کننده در هماورد در سالن همایش­ های شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران برگزار شد.

امیر خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی و رییس هماورد ملی توسعه در این مراسم افزود: با توجه به اینکه انقلاب سوم صنعت هوانوردی بحث عمودپروازها یا VTOL است و عمده کشورهای پیشرو در صنعت هوایی در این حوزه فعال شده اند، تمام سعی و تلاش ما بر این است در آینده نزدیک جزء کشورهای برتر در حوزه عمودپروازها باشیم؛ اگرچه افق نقشه راه ما  فراتر از این است.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی با اشاره به لزوم ارتباط با دانشگاه ها برای رفع نیازهای صنعتی گفت: قطعاً تیمی که امروز ثبت­ نام کرده و تا پایان کار استوار می­ ماند، همان شرکت­ های دانش بنیان آینده و یا همان افرادی هستند که به عنوان متخصص در آینده جذب صنعت هوایی کشور خواهند شد.

وی این هماورد را محیطی رقابتی برای انجام یک کار علمی و رسیدن به محصول دانست که می تواند ایران را در زمره کشورهای صادر کننده عمودپروازها قرار دهد.

در این مراسم شهبازی دبیر هماورد ملّی توسعه در فناوری صنعت هوایی، با ارایه گزارشی در زمینه ایده تشکیل اولیه طرح همت، گفت: پیشنهاد این طرح از سوی سازمان صنایع هوایی مطرح شد که با استقبال انجمن هوافضای ایران، مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت.

وی افزود: طرح همت از طرف اساتید محترم دانشگاه­ها و دانشجویان مورد استقبال خوبی قرار گرفته است و ۱۵ تیم از دانشکده­ های هوافضای دانشگاه­ های کشور برای شرکت در اولین مسابقه ملّی طراحی هواگرد عمودپرواز ترابری، ثبت­ نام کردند.

همچنین با توجه به موضوع اولین مسابقه و محدودیت برگزاری دوره های آموزشی حضوری در شرایط کرونایی، دوره آموزش تخصصی غیرحضوری به مدت ۱۵ ساعت برگزار شد و فیلم های آن نیز در اختیار تیم ها قرار گرفت که مکمل آموزش های دانشگاهی خواهد بود.

در پایان مراسم نیز احکام تیم ­های شرکت­ کننده به همراه مبلغ حمایت اولیه درنظر گرفته شده به سرپرستان تیم ­ها و اعضاء هیأت علمی دانشگاه ها تحویل شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.