مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اولین سامانه الکترونیکی و اختصاصی مدارس آموزش از راه دور کشور در استان خراسان رضوی ایجاد شده است.

سامانه الکترونیکی مدارس آموزش از راه دور در خراسان رضوی راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین،  قاسمعلی خدابنده اظهار داشت: کسب مقام اول شرکت کنندگان برگزیده دومین جشنواره کشوری قلم، کسب مقام اول تا ششم دومین جشنواره کشوری قلم توسط ٩ نفر از دانش آموزان استان، کسب کارنامه مقام برتر استان‌ها در شاخص‌های آموزش از راه دور وزارت متبوع، کسب رتبه اول کشور با داشتن ۱۶۰ مدرسه فعال آموزش از راه دور و کسب رتبه اول کشور در جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل با جذب ٢٧ هزار دانش آموز در هرسال تحصیلی نمونه‌ای از توفیقات آموزش از راه دور آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی گذشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: اولین سامانه الکترونیکی و  اختصاصی مدارس آموزش از راه دور کشور در استان خراسان رضوی ایجاد شده است.  این سامانه با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد راه اندازی شده و به زودی ۱۶۰ مدرسه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

خدابنده عنوان کرد: اهمیت و جایگاه طرح "آبا" در یکی از جلسات شورای آموزش و پرورش تبیین شده، این طرح به دنبال آشتی با آموزش دانش آموزان لازم التعلیم متوسطه اول و دومی است که شرایط ادامه تحصیل را ندارند و علی رغم استعداد و علاقه وافر به تحصیل، با توجه به شرایط از تحصیل بازمانده‌اند.

وی گفت: پوستر شهریه مدارس آموزش از راه دور جهت وحدت رویه دریافت شهریه در این مدارس به صورت هماهنگ چاپ و توزیع شده است.  به منظور بهینه سازی روند فعالیتهای آموزشی مدارس آموزش از راه دور، تقویم اجرایی تهیه و به این مدارس ارسال شده است.

خدابنده تأکید کرد: در راستای اجرای طرح نظارت همتای کشوری، گزارش فرآیند نظارت تیم کارشناسی آموزش و پرورش و پرورش خراسان رضوی از فرآیند اجرایی آموزش از راه دور استان فارس به دفتر مدیریت آموزش از راه دور وزارت متبوع ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: نظارت تخصصی بر مدارس آموزش از راه دور توسط تیم های نظارت و ارزیابی آموزش و پرورش استان طی چندین مرحله اجرا شده است.  شاخص‌های مورد انتظار سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و دفتر آموزش از راه دور وزارت متبوع در خصوص جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان، ارتقای دانش تحصیلی مدیران و همکاران فرهنگی و همچنین ارزیابی و نظارت بر مدارس آموزش از راه دور به طور کامل در سطح استان اجرایی شده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.