رئیس جمهور در مراسم بهره‌برداری از سه طرح ملی حوزه پتروشیمی و نفت که با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی به اجرا درآمده گفت: جمهوری اسلامی ایران در جنگ رویاروی سه ساله شکست مفتضحانه‌ای را به آنها که خواهان تحریم و انزوای ما بودند تحمیل کرد و امروز طراحات تحریم ها سرنگون شده‌ و به زباله دان تاریخ رفته‌اند

طراحان تحریم امروز شکست خورده و به زباله‌دان رفته‌اند/ ایران می‌تواند نیازمندی‌های منطقه و جهان را ارزان‌تر تامین کند

قدس آنلاین: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در مراسم بهره برداری از طرح‌ها و پروژه های ملی وزارت نفت در سه استان کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه  امروز شاهد افتتاح طرح های بسیار مهمی بودیم، اظهار داشت:در شرایطی که می خواستند ما را تحریم و منزوی کنند و با تصور خام خودشان ما را نسبت به آینده مایوس کنند در یک هفته مردم ما شاهد افتتاح سه طرح عظیم هستند که ارزش آن بالغ بر ۳۰ هزار میلارد تومان است و این برای کسانی که علیه مردم ایران طراحی‌های شوم کردند باورکردنی نیست که ما چنین طرح های را به افتتاح برسانیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این طرح ها حدود هزار میلیارد دلار هزینه شده و پروژه‌های بسیار مهمی هستند، افزود: مخصوصا کارخانه تولید اوره یک طرح صادراتی است و با توجه به اینکه ما نیاز داخل را در مراکز دیگر تامین می‌کنیم این پروژه هم جهش تولید است و هم صادرات.

وی با یادآوری اینکه واحد فرآورش ۵۰ هزار بشکه‌ای نفت خام غرب کارون برای اولین بار است که در کشور به صورت پش ساخته و سریع اجرا می‌شود، گفت: یکی از طرح‌های اساسی که کشور نیاز دارد تاسیس مخازن بزرگ هم برای نفت و هم برای معیانات و هم برای گاز است. علت این که ما گاهی در گاز در زمستان مشکلاتی داشتیم به خاطر ذخیره مخازن است که البته در این سال ها مشکلی نداریم و امروز شاهد این طرح بزرگ در سه استان خوزستان و بوشهر و چهارمحال بختیاری بودیم.

روحانی اظهار داشت: ایران ثابت کرد در این سه سال جنگ اگر چه قبل هم در تحریم بودیم،  اما در این جنگ رویاروی دشمن شکست مفتضحانه‌ای خورد و طراحان تحریم‌ها و کسانی که می ‌واستند مردم ایران جشن ۲۲ بهمن ۹۷ را نبینند، امروز سرنگون شده ‌ند. این ملت ایران بود که پیروز شد و دشمنان شکست خوردند.

وی افزود: نشان داده شد که اقتصاد ایران مهم و بزرگ است. هیچ کشوری در منطقه نیست که در سه سال جنگ رویاروی بایستد و موفق شود این عظمت و تاب آوری مردم در سایه اتکای به خدا درون محوری و البته ژئوپولوتیک ایران است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران همیشه با فرهنگ خود کارهای  بزرگی کرده است. ، گفت اما ایران از نظر جایگاه جغرافیایی و ژئوپلتیک هم در یک نقطه است که هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند ایران را نه برای منطقه و نه برای جهان حذف کند خیلی ها آمدند که ایران را از بین ببرند و نتوانستند.  

روحانی با بیان اینکه برای ما و برای ملت ما و دنیا، آینده ایران بسیار مهم است، گفت: آینده امیدوارکننده هم برای ایران هم منطقه مهم است. ایران آباد و پیشرفته تنها برای مردم ایران مهم نیست بلکه برای منطقه و جهان است.

وی اضافه کرد: ایران به خاطر قابلیت های بسیار بزرگی که دارد، می تواند نیازمندی های منطقه و حتی جهان را در برخی از موارد ارزان تر و راحت تر تامین کند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: این قابلیت ها امروز در سایه تلاشهای اندیشمندان، دانشمندان و دانشگاهیان ایجاد شده است. در دانشگاه های ما کارهای بسیار خوبی انجام می‌شود و  این همه مهندسانی که تربیت می‌شوند، سرمایه بسیار بزرگی هستند.

رییس دولت دوازدهم با مهم خواندن سرمایه انسانی، اظهار کرد: اگر بتوانیم در صنعت دارای یک جهش و شتاب بسیار ارزشمند باشیم به ارکان آن نیازمندیم که رکن نخست آن، سرمایه است. در واقع اگر سرمایه نباشد نمی توانیم کاری انجام دهیم.

روحانی درباره طرحی که امروز با مشارکت سرمایه گذار خارجی افتتاح شد، گفت: امروز طرحی با سرمایه خارجی افتتاح شد و سرمایه خارجی و داخلی در کنار هم با پروژه‌های عظیم و بزرگی داریم، می توانیم تحولات بسیار بزرگی را در صنعت و سایر حوزه ها مانند خدمات وکشاورزی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه رکن دوم جهش تولید مواد اولیه است که ما در بخش پتروشیمی و فلزات آنرا در اختیار داریم و رکن سوم فناوری است که اگر نباشد تولید حداقلی و غیر رقابتی می‌شود، افزود: فناوری هم باید داخلی باشد هم خارجی و خوشبختانه شرکتهای دانش بنیان ما پیشرفت خوبی دارند و البته از فناوری خارجی هم هر کجا خواستیم استفاده کردیم و آمریکایی ها نتوانستند مانع شوند.

روحانی پایه چهارم جهش تولید را بازار عنوان کرد و افزود: بخشی از بازار داخل است اما بخش بزرگتر و میلیاردی در خارج است و باید پروه هایی را اجرا کنیم که بتوانیم برای بازارهای میلیاردی و متنوع کالا تولید کنیمو اینجاست که تعامل سازنده می‌تواند تأثیر گذار باشد

رئیس جمهور با بیان اینکه تعامل سازنده در کنار قدرت تولید مهم است، اظهار داشت: اگر کشوری ضعیف باشد در تعامل سازنده باید التماس کند؛ درحالی که تعامل سازنده یعنی قدرت ملی ما در جایگاهی قرار بگیرد که آنها به ما نیازمندند ما هم علاقه مندیم که با آنها تجارت و تعامل داشته باشیم.

ی افزود: این ۴ اصل امروز در ایران وجود دارد و ملت ما امروز در مسیر صحیحی قرار گرفته است و کسی هم نمی‌تواند از افکار عمومی ملت فاصله بگیرد. خوشبختانه در کشور ما همه حرکات ساختاری ما بر مبنای مردم‌سالاری است؛ مردم سالاری بسیار مهم است تا افکار را در مسیر درست قرار دهد و این افکار درست است که می‌تواند نسل جوان، کشاورز و صنعت‌گر را جذب کند؛ از ۲۲ بهمن ۵۷ ما در مسیر مردم سالاری رفتیم و امام راحل مردم سالاری را بخوبی دید و در ۴۷ روز اول به مردم گفت پای صندوق بروید؛ این مردم سالاری تضمین کننده اصل نظام و تصحیح افکار ماست.

رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز بحمدالله جامعه ما با امیدواری بسیار خوبی نسبت به آینده می‌اندیشند بر لزوم توجه همه مسئولان به آینده ملت ایران و رفاه مردم تاکید و اظهار کرد: بد اخلاقی و بد دهنی را رها کنیم؛ ما دولت که اعتنایی نمی‌کنیم و اگر کسی بد اخلاقی کند اصلا خللی در اراده ما ایجاد نمیکند اما ما پیامبری داریم که فرمودند «فقط برای این مبعوث شدم که مکارم اخلاقی را کامل کنم».

روحانی ادامه داد: ما جمهوری اسلامی ایران هستیم و افتخار ما اخلاق و ادب است؛ این معنایش این نیست که کسی انتقاد نکند؛ انتقاد سازنده مفید است، اما انتقاد غیر از بد دهنی، فحاشی و بی تربیتی است و ملت ما نیز این موارد را برنمی‌تاید؛ همه باید به خدمت به مردم و افتخار و سرافرازی ایران فکر کنیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های ملی سراسر کشور در روزهای پنجشنبه گفت: طرح هایی که امروز افتتاح شد نشان می‌دهد که همه‌ی مهندسان صنعتگران و مدیران در میدان هستند؛ پنجشنبه‌های ما گواه تاریخ است و در شهادت می‌دهد که ملت ما ایستادگی می‌کنند و در برابر دشمنان عقب نشینی نمی‌کنند و مسیر پیشرفت خود را تا انتها ادامه خواهد داد.

ادامه دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.