آستان قدس رضوی با هدف محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن ویژه مستضعفان، اراضی محدوده شهرک شهید باهنر مشهد را واگذار می‌کند.

۲ هکتار از اراضی آستان قدس رضوی در شهر مشهد به محرومان اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، در راستای عینیت بخشی به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به مجاوران حرم رضوی با تاکید بر مستضعفان و محرومان، تفاهم‌نامه‌ای بین آستان قدس رضوی، شهرداری مشهدمقدس، استانداری خراسان رضوی و کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شد.
این تفاهم‌نامه صبح امروز، با حضور مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، محمد صادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی و محمدرضا کلائی شهردار مشهدمقدس به امضا رسید.
تسهیل و تامین زمین در پهنه‌های حاشیه شمال و شرق مشهد با هدف ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت هدف اصلی این تفاهم‌نامه است.
رشد و پرورش ظرفیت‌های تولید و اشتغال محلی محرومین، فراهم نمودن فضای اشتغال‌زایی و حمایت از ایده‌های کسب و کارهای خرد و خانگی، تامین مسکن ارزان قیمت و بهبود کیفیت اسکان در مناطق کم برخوردار مشهدمقدس مهمترین اهدافی است که در قالب این تفاهم‌نامه دنبال می‌شود.
آستان قدس رضوی در قالب این تفاهم‌نامه متعهد شد ۲ هکتار از اراضی شهرک شهید باهنر به ارزش تقریبی هزار میلیارد تومان را به منظور ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت بدون اخذ حق تقدیمی و در قالب قرارداد استیجاری عرصه واگذار کند.
شهرداری مشهد نیز موظف است در زمینه شناسایی افراد متقاضی، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ارائه لایحه بخشودگی به شورای شهر در زمینه بدهی کمیته امداد به شهرداری در این حوزه ورود کند.
کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با هدف ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی ویژه افراد مستضعف به این تفاهم‌نامه ورود کرده است.
گفتنی است؛ اختصاص زمین برای احداث شش هزار واحد مسکونی و بزرگترین بوستان موضوعی شرق شهر مشهد به وسعت هفتاد هکتار؛ در راستای گسترش و بهبود فضای رفاهی-تفریحی منطقه و همچنین اختصاص زمین به منظور احداث خیابان شریانی جنوب محور خیابان حر با هدف کاهش ترافیک شهرک شهید رجایی از دیگر پروژه های آستان قدس رضوی برای رفع محرومیت در حاشیه شهر مشهد است.

منبع:آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.