در گذشته از دیوارهای بلند برای ایجاد امنیت و جلوگیری از سرقت در اماکن مختلف استفاده می شد اما رفته رفته ابزارها و تجهیزات به روز تر با امکانات بسیار وارد بازار شد و امروزه تامین امنیت بسیار پیشرفته تر از گذشته می باشد.

آشنایی با نحوه کارکرد دوربین های مدار بسته و دستگاه ضد عفونی کننده دست

در اجتماع شهری و صنعتی امروز، امنیت مقوله بسیار با اهمیت بوده و توجه به آن در امور مختلف بسیار ضروری می باشد.  دوربین های مدار بسته را یکی از تجهیزات بسیار مهم در امنیت اماکن مختلف اداری، تجاری، مسکونی و نظامی می دانند و آن را در انواع و مدل های مختلفی تولید می کنند. نصب این دوربین ها نیازمند تخصص زیادی در این کار داشته و حتما باید توسط نصاب صورت گیرد. در این مطلب به چگونگی نصب دوربین مدار بسته به طور کامل پرداخته شده است.

مطلب دیگری که در این مقاله به آن می پردازیم آشنایی با دستگاه های ضدعفونی کننده دست می باشد که امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا این دستگاه ها اهمیت بسیاری در اماکن مختلف یافته اند و شرکت ها و ادارت گوناگون از انواع مختلفی از این دستگاه ها برخوردار می باشند. در ادامه به صورت کامل به خدمات نصب دوربین مدار بسته و دستگاه ضدعفونی کننده دست پرداخته شده است.

آشنایی با انواع دوربین مدار بسته

در سال هایی که دوربین های مدار بسته وارد بازار شده اند تغییرات زیادی در آنها صورت گرفته و روز به روز به فناوری های موجود در آنها افزوده شده است. دوربین های آنالوگ از نسل های ابتدایی دوربین مدار بسته می باشند که برای دریافت و ارسال تصاویر از امواج استفاده می نمایند. استفاده از امواج برای تولید تصویر دارای نویزهای بسیاری بوده و این نویزها می توانند بر کیفیت تصاویر تولید شده در دوربین مدار بسته تاثیر گذاشته و کیفیت را پایین آورند. اما به علت قیمت مناسبی که این دوربین ها دارند و تنوعی که از آنها در بازار ایران وجود دارد بسیاری از افراد این دوربین ها را ترجیح می دهند.

نوع جدیدتر و پیشرفته تر دوربین های مدار بسته دوربین های تحت شبکه یا IP می باشد که تصاویر را در بستر شبکه انتقال می دهند و با استفاده از شبکه های کامپیوتری اطلاعات دریافتی را از دوربین به DVR ارسال می کنند و در نهایت باعث ایجاد تصویر می گردند. قابلیت های تصویری ویژه ای در این نوع از دوربین ها وجود داشته و کیفیت تصویر در آنها بسیار بیشتر از دوربین های آنالوگ می باشد اما هزینه ای که برای خرید دوربین های تحت شبکه باید در نظر بگیرید بسیار بیشتر از دوربین آنالوگ می باشد.

نصب و تعمیرات دوربین مدار بسته

نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته کار هر کسی نبوده و نیاز است تا نصاب حرفه ای در این کار اقدام به این کار نماید. اصول مهمی هستند که یک نصاب برای نصب دوربین مدار بسته باید آنها را رعایت نماید تا بتواند یک نصب اصولی و ایمن را داشته باشد.

یک نصاب باید در ابتدا بهترین دوربین را که با فضا و محیطی که قرار است دوربین نصب گردد متناسب است انتخاب نماید و بهترین موقعیت ها را برای نصب دوربین در نظر بگیرد. دوربین ها باید در زوایایی نصب گردند که پوشش کاملی از فضای اطراف داشته و در نقطه کور نباشند. نکات ایمنی و فنی در حین کار باید رعایت گردد و زیبایی و نمای ظاهری دوربین و کابل ها و سیم کشی باید در نظر گرفته شود و تا حد ممکن از معرض دید ناپدید باشد.

معرفی دستگاه ضدعفونی کننده دست و انواع آن

دستگاه های ضدعفونی کننده دستگاه هایی می باشند که دارای یک محفظه جهت قرار دادن مایع ضدعفونی کننده در آن می باشند و در انواع مختلفی تولید شده و هر یک مکانیسم متفاوتی دارند. با توجه به این که قرار گرفتن در فضاهایی عمومی می تواند سبب آلودگی دست ها و نشستن ویروس ها و باکتری های مختلف بر روی دست باشد نیاز است تا در اماکن عمومی مانند ادارات و شرکت های مختلف، بیمارستان ها، مدارس و دانشگاه ها و غیره از این دستگاه استفاده شود.

انواع مختلفی از دستگاه ضدعفونی کننده دست در بازار وجود دارد که بسته به مکان مورد استفاده می توان هر یک از این انواع را خریداری نمود. دستگاه ضدعفونی کننده دست چشمی یا اتوماتیک، دستگاه ضدعفونی کننده دست پدالی، دستگاه ضدعفونی کننده دست دیواری و سایر مدل ها، انواعی از دستگاه های ضدعفونی کننده می باشند که هر یک دارای مکانیسمی خاص می باشند.

در دستگاه های ضدعفونی کننده چشمی یا اتوماتیک نیاز به لمس هیچ دکمه یا اهرمی برای ریختن مایع ضدعفونی کننده بر روی دست نمی باشد و در این دستگاه از سنسورهایی استفاده شده است که با قرار دادن دست در زیر این سنسورها مایع به صورت اتوماتیک بر روی دست پاشش می نماید.

دستگاه های ضدعفونی کننده پدالی نیز نیازی به استفاده از دست جهت پاشش ندارند و می توان با استفاده از پدالی که در قسمت پایین دستگاه وجود دارد اقدام به پاشش مایع بر روی دست ها نمود.

تعدادی از دستگاه های ضدعفونی کننده نیز می باشند که بر روی دیوار نصب شده و یا بر روی میز قرار می گیرند و با فشردن دکمه یا اهرمی که بر روی آنها قرار دارد می توان اقدام به ریختن مایع بر روی دست ها نمود.

در پایان نیاز است تا این نکته را یادآور شد که جهت نصب انواع دوربین مدار بسته برای ساختمان ها و اماکن مختلف نیاز به استفاده از متخصص مربوط به این کار می باشد و به هیچ عنوان نباید این کار توسط افراد مبتدی انجام گیرد. رهاورد نیرو از جمله شرکت هایی است که خدمات نصب دوربین مدار بسته را به همراه تعمیرات این وسیله انجام می دهد و برای این کار از نصابان حرفه ای و کاربلد استفاده نموده و کیفیت بالایی را در کار در کنار سرعت عمل بالا ارائه می دهد. جهت خریداری و نصب انواع دستگاه ضدعفونی کننده دست نیز می توانید با این شرکت تماس گرفته و خدمات مختلفی را دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.