رییس کل دادگستری خراسان‌رضوی گفت: باهدف حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ۲۶ شعبه در دادگاه‌های تجدید نظر استان، دادگاه‌های عمومی و انقلاب، شعب بازپرسی و دادیاری دادسراهای عمومی و انقلاب مشهد و سایر حوزه‌های قضایی بصورت ویژه به پرونده‌های این حوزه رسیدگی می‌کنند.

۲۶ شعبه ویژه پرونده‌های امر به معروف در خراسان رضوی تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین،  غلامعلی صادقی گفت:  شعب ویژه رسیدگی کننده به پرونده های مربوط به امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر دادگاه های تجدید نظر استان در محاکم کیفری ۲ مشهد و شعب بازپرسی و دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در سایر شهرستانها نظیر گناباد، قوچان، درگز، تربت‌حیدریه و سایر شهرستانها مستقر هستند.

وی افزود: سیره علمی و عملی بزرگان دین نشان از اهمیت این فرایض واجب و نقش آن در سالم سازی جامعه دارد.

رییس کل دادگستری خراسان‌رضوی ادامه داد: انقلاب اسلامی امتداد قیام عاشورا بوده و همانگونه که حضرت امام حسین (ع) یکی از دلایل قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر دانستند ما نیز مکلف و موظف به احیا و بهره گیری حداکثری از این ظرفیت عظیم در راستای تحقق آرمانها و ارزشهای الهی و اسلامی هستیم.
وی گفت: دستگاه قضایی متعهد به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید مورد توجه مدیران و مسوولان قرار گیرد.

صادقی افزود: به روسای حوزه های قضایی و دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستانهای استان نیز در زمینه حمایت از فعالان این عرصه تذکرات لازم داده شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.